Nav pijnklachten bovenin de buik met soms uitstralend naar midden vd rug een echo gehad. Er zijn galstenen gevonden, pancreas was niet goed zichtbaar, verder alles gezond. Vannacht echt pijnlijke aanval gehad, veel pijn in middenrif streek en op dezelfde hoogte in de rug. Para hielp niet, 100mg diclofenac deed 't m. Klinkt als een galsteenaanval. Maar ik lees toch behoorlijk wat verhalen over serieuze klachten na verwijderen galblaas. Zal ik aansturen op verder onderzoek, mri rug bv?, of is dit typisch een geval 1+1 en daarnaar te gaan handelen? Ik heb sowieso vaak pijn in de dikke darm door pds maar dit type aanval voelde toch anders. Er is bv geen verlichting door een kruik of andere houding aan te nemen. Mijn vraag is eigenlijk, is het aannemelijk dat de pijn door de galblaas komt of is het best wel verstandig om eerst even verder onderzoek te laten doen voor ik verwezen word voor een verwijdering van de galblaas?
Het lijkt mij toch dat je behandelend arts je niet zonder reden zal laten opereren.
Na 1 aanval, die je met diclofenac kon "uitzitten", kan ik me niet voorstellen dat je daar direct voor geopereerd zal worden.
En ook niet dat dat een reden voor een mri van je rug zal zijn.
Bespreek het met je arts, die kan je vragen het beste beantwoorden.
Dat klinkt zeker logisch! Mijn huisarts vond het namelijk wel aannemelijk dat als er galstenen zijn geconstateerd dat je vrijwel direct ook in aanmerking kon komen voor een ingreep. Maar in overleg en met meegegeven pijnstilling zijn we overeengekomen het eerst maar even aan te kijken. Maar u heeft gelijk. Ik ben denk ik wat beïnvloed geraakt door het eea aan horrorverhalen in de zorg waardoor ik er zelf ook argwanend door ben geworden maar een beetje vertrouwen hebben moet toch nog kunnen lijkt mij 😅
De klachten passen wel bij een koliek door galstenen
Klopt hoor. Ben denk ik wat angstig/argwanend geworden door tal van berichten over negatieve ervaringen na een galblaas verwijdering en ik wil gewoon zeker weten dat als deze verwijderd word dat het de juiste beslissing is en de klachten toch niet onverhoopt door iets anders komen. Maar zoals Susan ook zei, ze gaan echt niet over één nacht ijs met zoiets dergelijks