- Ikweethetnietmeer.27 april 2024 om 18:12
Hallo allemaal, ik heb al wekenlang last van hele dikke ontlasting. Het is eigenlijk begonnen sinds ik wat medicijnen inneem tegen overgewicht. Het is geen verstopping want het komt er gewoon uit alleen hoe! Hele dikke ontlasting en ik ga zowat dood als het eruit komt. De ontlasting zelf ziet er normaal uit qua kleur maar ik verlies af toe wel bloed erbij en ik denk dat het komt doordat er iets scheurt als de ontlasting eruit komt. Ik merk ook dat ik wel een soort van drang voel alleen er gebeurt niks en als het gebeurt is het weer raak 🙁 ik drink gewoon goed (alleen kan wel wat meer drinken) en ik gebruik sinds twee dagen laxeermiddel om de boel zachter te krijgen en dunner, maar of het wat doet is maar de vraag aangezien ik er vanochtend weer last van had. Ik kon mijn ogen niet geloven en ik schrok van het formaat. Ik weet niet wat ik moet doen. Ik durf ook niet meer elders te poepen als het nodig is want 9 van de 10 keer raakt het toilet verstopt!!
Ps, die laxeermiddel zorgt er wel voor dat ik de hele tijd windjes laat. Lekker gênant ook!
Wat moet ik doen???
16 reactiesReagerenSuus27 april 2024 om 18:36Ik zou dit met je huisarts bespreken, ipv advies vragen aan mensen op een forum.
ReagerenJohn (moderator)
27 april 2024 om 19:09Medicijnen van de dokter of zelf wat gekocht?
ReagerenIkweethetnietmeer27 april 2024 om 22:29Suus ik vind het heel erg vervelend dat je reageert zonder zorgachtergrond in tegenstelling tot mijnheer John. Wilt u dit niet meer doen?
@john, nee niet zelf gekocht, deze medicatie heb ik gekregen van mijn huisarts. Ik slik het al een jaar bijna en de bijwerkingen zijn ook obstipatie alleen ik kan wel gewoon mijn ontlasting kwijt alleen de manier hoe en wat eruit komt is toch niet normaal?
ReagerenJohn (moderator)
28 april 2024 om 12:46Nee het is niet normaal maar heeft wel alles met de medicijnen te maken. En de hoeveelheid vocht die je inneemt. Dat zou toch minimaal 2 liter water per dag moeten zijn. Anders werkt het laxeren namelijk ook niet. Wat gebruik je nu voor een laxeermiddel?
ReagerenSuus28 april 2024 om 13:09Wie zegt dat ik geen zorg achtergrond heb?
Reageren
En als je niet wilt dat mensen op je vraag reageren,dan moet je hem niet op een openbaar forum stellen.
Maar één op één aan je huisarts.
Als iemand klachten heeft door voorgeschreven medicatie, is het verstandig dat met de arts te bespreken die ze heeft voorgeschreven.
Zodat die er op kan anticiperen als dat nodig is.
Dat is waarschijnlijk ook waarom John vroeg of je ze voorgeschreven hebt gekregen of zelf hebt gekocht.Alias28 april 2024 om 14:16Suus,
Wat de topic starter bedoel is dat jij overal op reageert alsof
Jij een zorgprofessional bent zoals John. Ben jij dat?
Ben ik ook wel nieuwsgierig naar aangezien ik ook overal
Jou naam zieIedereen mag hier vrij reageren, dat is zeker zo.
ReagerenJohn (moderator)
28 april 2024 om 16:10In het algemeen:
Als we nou eens stoppen met onze tijd te verdoen met van de onnodige vragen?
Als hier iemand een reactie geeft, zorgprofessional of niet, arts of niet, als het antwoord niet juist is zal ik daar wel op reageren.en voor het overige:
Reageren
Niet iedereen hoeft een zorgprofessional te zijn om een goed antwoord te kunnen geven. Er zijn namelijk ook nog ervaringsdeskundigenIkweethetnietmeer.30 april 2024 om 19:46Beste John, daar ben ik het helemaal met u eens. Alhoewel ik toch liever van u advies wil hebben. Ik snap dat het een openbare forum is en iedereen is vrij om te reageren. U zegt je hoeft geen zorgachtergrond te hebben, ik ben het daar niet mee eens anders kan iedereen hier maar medische advies geven. Dat is ook niet de bedoeling lijkt mij van deze site? En een ervaringsdeskundige is helemaal goed maar ik neem aan dat suus niet mijn “ontlastings” probleem heeft? Anders had ik daar wel wat over gelezen.
Afijn, de ontlasting is wat soepeler door de lactose, wellicht komt het toch door de medicatie.
ReagerenJohn (moderator)
30 april 2024 om 20:03“U zegt je hoeft geen zorgachtergrond te hebben, ik ben het daar niet mee eens ” Maar dat is niet de strekking van wat ik schreef.
Ik schreef: Niet iedereen hoeft een zorgprofessional te zijn om een goed antwoord te kunnen geven. Er zijn namelijk ook nog ervaringsdeskundigen. M.a.w. een ervaringsdeskundige is geen zorgprofessional maar kan de vragen dus wel beantwoorden.“maar ik neem aan” dat suus niet mijn “ontlastings” probleem heeft? Anders had ik daar wel wat over gelezen. aannames zijn niet altijd goed.
Waarom zou je er iets over moeten lezen als Suus die klachten zou hebben gehad? Wie zegt dat Suus dat dan hier op het forum zou delen?Belangrijkste is, dat wanneer hier iemand iets zegt wat niet klopt, ik daarop zal reageren of het bericht zal verwijderen.
In ieder geval goed dat je ontlasting weer zachter is
ReagerenIkweethetnietmeer.30 april 2024 om 20:21Beste John,
Ik ga niet met u in discussie over suus. Ik vind het gewoon vreemd dat zij/hij overal op moet reageren, dan heeft suus wel heel veel ervaring als ervaringsdeskundige.Ik laat het hierbij en wens u een fijne avond. Ook voor jou suus.
ReagerenSuus30 april 2024 om 20:59Het is een.beetje bijzonder dat je topic begint met “Hallo allemaal ” en je vervolgens begint te piepen als er iemand reageert .
Reageren
Ik ben ook niet eens met je opmerking dat een zorgprofessional betere antwoorden kan geven. Zorgprofessional is een zeer breed begrip en omvat lang niet “alle takken van sport”.
Mensen kunnen ook ergens kennis van hebben,zonder daar professioneel iets mee te doen en meer over een onderwerp weten dan een zorgprofessional.
Jij vindt het vervelend dat ik op jou topic reageer, ik vind jou insinuaties dat ik zo maar iets roep vervelend……
Ik wil je best vertellen van uit welke ervaring ik in jou geval ik reageer.
Mijn vriend begeleidt als personal trainer regelmatig mensen in afval trajecten, waaronder mensen met morbide obesitas.
Mensen die soms ook medicatie gebruiken om af te vallen en daar bijwerkingen van ondervinden.
En daar soms veel te lang mee doorlopen en/of zelf experimenteren, uit angst dat de huisarts ze van de medicatie af zal halen.
Met als resultaat dat ze idd de medicatie niet meer kunnen gebruiken,wat voorkomen had kunnen worden als ze eerder aan de bel hadden getrokken bij de huisarts.Ikweethetnietmeer.30 april 2024 om 23:06En nu suggereer jij dat ik iemand met morbide obesitas ben die experimenteert met medicatie?
Dit moet niet gekker worden hier!
John kun je op de één of andere manier deze topic verwijderen? Ik kwam hier voor advies niet voor discussies. Ik snap niet waar suus niet begrijpt dat ik van U advies wil. Fijne avond nogmaals!
ReagerenSuus1 mei 2024 om 08:10Het moet idd niet gekker worden, want ik suggereer helemaal niets…….
Reageren
Het enige wat ik probeer, is jou het advies te geven om klachten veroorzaakt door voorgeschreven medicatie met je huisarts te bespreken!
Zoals in mijn eerste reactie staat.
Jij bent degene die vanalles insinueert en aanneemt.
Je vraagt waarop ik mijn reactie baseer, ik antwoord dat dat op de ervaring van iemand is die te lang heeft gewacht met naar de huisarts gaan met BIJWERKINGEN VAN DOOR DE HUISARTS VOORGESCHREVEN MEDICATIE.
Je leest niet, je roept vanalles en hebt geen idee wat je zelf allemaal voor onzin uitkraamt!
Je bent zelf degene die de discussie veroorzaakt, maar blijkbaar snap je dat niet.
En wat John schrijft,lees je ook niet, want dan had je inmiddels begrepen dat als ik niet voor hem aan had gereageerd, hij hetzelfde antwoord had gegeven of hij mijn antwoord had gecorrigeerd of verwijderd……
Misschien een tip voor je, John heeft ook een prive website, daar heb je hem helemaal voor jezelf, “bemoeit” niemand zich met het gesprek en als je iets niet begrijpt, hoef je ook niet iemand anders daar de schuld van te geven maar moet je gewoon zelf beter lezen.
Prettiger voor iedereen en vooral voor de sfeer hier op het forum!Suus1 mei 2024 om 09:13Btw, als jou nou dit topic blijft gebruiken, ipv een nieuwe te maken onder een andere alias als je wat te vragen/piepen hebt, weet je ook zeker dat ik er niet weer per ongeluk op ga reageren😉
Reageren