Zoeken Vraag het forum

sclerotherapie aambeien heftige pijn

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Kor22

Hallo allemaal,

Heeft iemand ervaring met sclerotherapie voor aambeien.
    Dinsdag heb ik voor een grote bloedende aambei deze behandeling gehad. Ze had 4 spuiten liggen voor 4 aambeien. Ze heeft uiteindelijk alles in 1 hele grote aambei gespoten, omdat die 1 eigenlijk de oorzaak is.
    De dagen zelf ging het best redelijk met de pijn. De dag erna werd het erger. De kliniek gebeld en op advies ook 1200 mg ibuprofen en naast de max paracetamol gaan slikken. De avond en nacht was de pijn niet meer te harden. Een brandende en stekende pijn. Ik moest terug komen en er werd geconstateerd dat er kleine stukjes en 1 groot deel was getromboseerd.
    Ik kreeg er nu tramadol bij. Zelfs daar komt de pijn door. Ik lig nu al een aantal dagen en lig ook veel in bad om de pijn onder controle te houden. Even staan geeft intense pijn die pas na afzakt als ik in een warm bad ga liggen.
    Heeft iemand hier ervaring mee. Hoe lang dit duurt, tips, wat helpt en of dat dit wel eens vaker voorkomt. Er zit nog geen verbetering in qua pijn.

7 reacties
    Reageren
    Simon

Ook ik heb in november 2024 een aambei behandeling gehad met sclerotherapie. Het was nieuw, zei de chirurg, en vlgs. hem ’n stuk minder pijnlijk en snel. (Mijn vorige 2 behandelingen waren nog uitgevoerd met de traditionele ‘elastiekjes methode’). De eerste dagen na de behandeling had ik weinig klachten. Maar na een week begon de hel. Heftige buikpijn alsof acute diarree. Veel slijm en vochtverlies uit het rectum. Moeite om te ontlasten of om het uur hele kleine beetjes en constant aandrang. De pijn in het rectum voelt alsof de darmwand is ontstoken. Nu, na bijna 3 maanden, nog steeds geen verbetering. De chirurg is van mening dat zijn behandeling succesvol is verlopen en adviseert mij om in het vervolg dagelijks een darmspoeling uit te voeren als alternatief voor een stoma! Ik wou dat ik hier nooit aan was begonnen!

Reageren
    Anna

Beste Simon, in welke kliniek/bij welke arts heb je deze behandeling laten doen? Misschien een idee om voor een second opinion naar iemand anders te gaan? Darmspoeling en stoma klinkt nogal heftig. Gaat het inmiddels al wat beter? Ik heb deze behandeling ook laten doen 3 maanden geleden (Chirurgisch Expertisecentrum). Wel wat drukgevoel op dag 3 maar het is nu wel genezen. Wat bij mij nog opspeelt zijn behoorlijk gespannen bekkenbodemspieren. Dit schijnt toch ook nog verband te houden met het genezingsproces omdat de aambeien verschrompelen en er zich littekenweefsel vormt en je lichaam moet zich aanpassen. Ik wacht het maar rustig af.

Reageren
    Rem

Beste Allen,

Ik heb ook een inwendige aambei die te groot was laten scleroseren in het chirurgisch centrum. Vond het heftig de eerste keer met een zeer zwaar gevoel en drukkend. De eerste week ook nog met verkoudheid en hoesen erbij dus deed niet echt goed. De eerste 3 weken veel last van drukgevoel aandrang dat er iets zit. Voorzichtig gaan sporten. En nu pas na 4 weken wordt het eindelijk weer normaal. Voel nog wel wat zitten na wc gang maar niet zo groot en gaat vanzelf weer weg. Hoop dat het nu permanent is. Succes voor allemaal en gelukkig een goede ervaring maar zeker niet in een paar weken over.. Gr

Reageren
    corina

Hallo allemaal bij mij hebben ze 2 aambeien ingespoten. Eerste,dag ging het goed tot ik in de nacht wakker werd van pijn en jeuk, Dokter gebeld zalf voor geschreven , maar niks helpt heb ondertussen 5 soorten zalf gehad pijn en vooral jeuk blijft dag en nacht ! Ben na 2weken helemaal op. Wie heeft zelfde ervaringen? Dokter zegt alergie voor vloeistof hoe lang het duurt weet ze niet! Iemand tips? Gr c

Reageren
    Simon

Dag Anna, blij om te lezen dat jouw ervaring met sclerotherapie niet negatief is. Helaas gaat het nog niet echt beter. Periodes waarin ik continue aandrang heb en, wat heel vreemd is, een uur nadat ik ontlasting kwijt ben, treedt er een schrale, zware buikpijn op vanuit het rectum tot diep in de buik. Deze pijn houdt uren lang aan en kende ik niet eerder.. Ik heb inderdaad besloten om een second opinion aan te vragen en wordt binnenkort gezien in de Proctos Kliniek. Ik hoop dat men daar niet alleen de oorzaak kan vinden maar ook een oplossing kan bieden. Dus wordt vervolgd.😉

Reageren
    Simon

Dag Kor, hoe gaat het met je? Is de pijn uiteindelijk verdwenen of moest het getromboseerde deel van de endeldarm worden verwijderd? Ben erg benieuwd. Groeten van Simon

Reageren
    Ruud

Hoi Simon, hoe is het bij jou afgelopen?

Reageren
Reageer op: sclerotherapie aambeien heftige pijn
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.