Ben poditief getest op Helicobacter Pylori.
Ik zie er zwaar tegen in om met de kuur te beginnen en maagbeschermer. Ik heb ergens gelezen dat er 2 doorten duur van kuur zijn. 1 van een weekje en de andere 2 weken.
Welke is dus effectiever vroeg me dit af?
wil niet met een weekkuur beginnen en achteraf is het er nog steeds niet weg
dat kun je dan toch het beste met je arts bespreken
Ik ben bezig met mijn eerste kuur hier in België, 10 dagen 3 antibiotica+ 20md.omeprazol 2 keer per dag, na eten. Pak er ook nog probiotica bij. (Enterol).
Zit nu op dag 9 van 10.
Hoofdpijn, droge keel vieze smaak waren het meest aanwezig. Misselijkheid vooral 2 uur na het nemen van de medicatie. Diarree was enkel de eerste 3 dagen.
Maagpijn is minder maar zeker niet weg, natuurlijk moet mijn maag langer genezen dus dat is hopelijk binnen een aantal weken beter. En da maar hopen dat de bacterie weg is.
Beste Jan,
Dank je voor je reactie.
Welke antibiotica moet jij gebruiken en hoeveel gram per?
waarom 10dagen? ik moet 7 dagen, is 10dagen effectiever ofzo?
Zijn er mensen die opnatuurlijke wijze van Helicobacter Pylori af zijn gekomen?
Dit is wat ik heb voorgeschreven gekregen. Maar ik ben gewoon patiënt. Dus als je twijfels hebt bespreek het met je arts.
2 keer per dag.
Amoxicilline EG 1000 mg
Flagyl(Metronidazol) 500mg
Clarithromycine 500 Mg
+ Omeprazol 20mg
Voor zover dat ik er over gelezen heb. Er zijn wel voedingsmiddelen(broccoli spruiten, enz)die soms de bacterie onderdrukken, maar die zorgen volgens mij niet voor een definitieve oplossing.50% van de wereld bevolking heeft de bacterie. Waarom de enige last heeft de andere niet, ik denk dat niemand een antwoord heeft. Maar als je klachten hebt, en positief test, zou ik het advies van de arts volgen.
Ik had nu maaglast sinds augustus, en wil een oplossing, en dan neem ik de tijdelijke bijwerkingen er graag bij.
Engelstalige info en forum, vind je ook hier: https://helico.com/
Aaaaaaha ik zie er erg tegen op om te beginnen met die kuur en maagzuur remmers. ik heb al een keer esoameprozal gebruikt. voelde goed tot voor het slapen gaan kreeg ineens een gekke hoofdpijn en buikpijn vooral rechterkant last van.
Even een update.
Antiobiotica achter de rug. Nu begint 'the waiting game'.
Maaglast zeurende pijn is er nog. Kijkonderzoek binnen 1 maand, daar tegen zou ik meer moeten weten. Ze nemen ook nog een CT van abdomen voor zekerheid.
Heb wel net een schimmelinfectie in de mond, gevolg van de antibiotica.
Nu probeer ik met probiotica en vitaminen mijn lichaam wat te ondersteunen.
Hoi Jan,
Wat is een CT scan?
Ik had pijn 1.5maand geleden.nu heb ik geen buikpijn, iig niet zo erg als in het begin dat was een nachtmerrie.
ik ga morgen naar de huisarts om te vragen of Hp resistentie heeft tegen bepaald antibiotica(ik had antibiotica ingenomen in het buitenland en gelijk na 2dage gestopt (amoxciline). Voor ik begin met de kuur. En een wat minder zware maagzuur remmer of lage dosering vind. Esomeprazol geen pretje.
Heb nu alleen last van diarree en wanneer ik iets eet moet ik gelijk naar de wc met buikkramp branderige diarree als gevolgen.Daarna voel ik me iets beter. heb dat mijn maag knort en brult als ik op mijn rug lig. Soms ligt eten ook niet zo lekker op de maag. En wat last van mijn blaas(als ik iets drink gelijk na 40 of 30min plassen).
En sterkte Jan!
Hoi,
een update ben klaar met antibiotica kuur.
Mn maag voelt soms ongemakkelijk en eren voelt soms zwaar aan vooral als ik pizza heb gegeten.
maar de meest irritante is toch wanneer ik op mn rug lig dat ik last krijg van mijn buik veel gerommel en gerammel geluid. Ook zakt mijn keel naar beneden(of iets in die gebied). en ik krijg erg last van steken in mijn borst(hoelanger ik op mn rug lig hoe intenser) gebied. vooral wanneer ik weer opsta voel ik het heel erg. als ik op mijn zij lig heb ik het niet maar dan lig ik niet zo lekker bij.
heb nog steeds last van diaree. hopelijk verdwijnen deze klachten.
Veel beterschap.
Het gaat hier ook niet direct beter. Blijkbaar heb ik de c. Difficille bacteriën in mijn darmen, en die heeft na de antibiotica vrij spel om te woekeren.
Ik ben nu vooral Saccharomyces boulardii en probiotica aant nemen, hopelijk krijg ik dit ook onder controle zonder weer aan de antiobiotica te moeten.
Hoi,
Het gaat bij mij wel de goede richting. Het is niet helemaal maar vele maal beter. heb zelfs een red velvet cake op na ervan gedroomd te hebben. maar ik heb ook andere klachten wat nog steeds niet weg wil( weet van sommige niet of ze geralateerd zijn aan de maagbacterie van). mijn ogen en min rechterarm(dit had ik al daarvoor en last van mijn keel) en voel me zwak in mijn benen en kan niet heel veel eten en druk op mijn borst. maar ik voel me niet meer depressief.