Cirrose

Cirrose - Medische Forum - Dokter.nl

Cirrose

3 jaar geleden nog een CT scan gehad waarbij leververvetting gezien was. Zou het mogelijk zijn dat er nu levercirrose aan de orde is?
    Of hadden ze dat 3 jaar geleden op de scan gezien. Bloedwaarden zeggen niet veel heb ik gelezen. Bij Cirosse kunnen deze normaal zijn.

Reageer

Daar kan ik helaas zo geen antwoord op geven. Maar bij een levercirrose zijn de de ALAT, ASAT en de LDH in principe altijd verhoogd

Reageer

Dit waren de laatste metingen

Asat was 37
    Alat 96
    LDH 160

Reageer

Je ALAT is wel verhoogd.
    andere waarden zijn goed
    De verhoogde ALAT zou kunnen wijzen op galstuwing in of buiten de lever, maar ook op een effect van geneesmiddelen, alcohol of bepaalde dieetfactoren. Een lichte verhoging zonder verhoging van de andere leverwaarden wijst meestal niet op een ernstige leveraandoening.

Reageer

Waarom maak je je eigenlijk zorgen over een levercirrose?

Reageer

Omdat ik een vette lever had en een zeer opgeblazen gevoel heb in de rechterbovenbuik

Reageer

Geen andere darmklachten?

Reageer

Geen verstopping oid
    Wel vaak na het eten borrelgeluiden in de rechterkant van de buik
    Kan natuur komen dat de spijsvertering niet lekker loopt door de vette lever.

Reageer
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Of door wat je eet en drinkt

Reageer
Reageer op: Cirrose
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif