- Karel8 juni 2023 om 16:54
Ontlasting test Helicobacter was twee keer negatief, maar de maagonderzoek in Januari liet positief Helicobacter zien. Daarna geen antibiotica geslikt alleen Mastiek pillen.
Moet ik aan de MDL vragen om weer een maagonderzoek te doen of zijn ontlasting testen ook goed?
7 reactiesReagerenJohn (moderator)
8 juni 2023 om 18:37De beste manier om te onderzoeken is een maagonderzoek. Maar dat kun je dan het beste met de MDL arts bespreken
ReagerenKarel8 juni 2023 om 19:35Bedankt, ik zal even vragen of ik een maagonderzoek mag hebben, maar ik ben bang van niet
ReagerenJohn (moderator)
8 juni 2023 om 20:35Heb je nog klachten dan?
ReagerenKarel8 juni 2023 om 23:07Valt mee, beetje brijige ontlasting en af en toe een slechte adem
ReagerenJohn (moderator)
9 juni 2023 om 12:11Dat zijn toch vrij algemene klachten. Je voedingsgewoonten kunnen daarvoor verantwoordelijk zijn. Dus eigenlijk geen klachten van de bacterie. Waarom zou je dan een gastroscopie willen? Dat is nl geen onschuldig onderzoek waar nogal wat risico’s aan zijn verbonden. Ik denk ook niet je een verwijzing daarvoor gaat krijgen
ReagerenKarel9 juni 2023 om 12:18Ik ga het even overleggen met de MDL arts maandag. Ik wil inderdaad liever geen maagonderzoek.
Als de MDL arts zegt dat de bacterie weg is, vind ik het prima en doen we geen maagonderzoek.
Blijkbaar is de bacterie dan ineens verdwenen zonder de antibiotica en met alleen een boomschors uit Griekenland uitgeroeid haha.
ReagerenJohn (moderator)
9 juni 2023 om 13:03De meeste hebben die bacterie, maar ze veroorzaakt verder geen klachten. En daar hoeft dan niet per se iets aan gedaan te worden
Reageren