Ontlastingtest

<"/> Ontlastingtest - Medische Forum - Dokter.nl

Ontlastingtest

Ontlasting test Helicobacter was twee keer negatief, maar de maagonderzoek in Januari liet positief Helicobacter zien. Daarna geen antibiotica geslikt alleen Mastiek pillen.

Moet ik aan de MDL vragen om weer een maagonderzoek te doen of zijn ontlasting testen ook goed?

Reageer

De beste manier om te onderzoeken is een maagonderzoek. Maar dat kun je dan het beste met de MDL arts bespreken

Reageer

Bedankt, ik zal even vragen of ik een maagonderzoek mag hebben, maar ik ben bang van niet

Reageer

Heb je nog klachten dan?

Reageer

Valt mee, beetje brijige ontlasting en af en toe een slechte adem

Reageer

Dat zijn toch vrij algemene klachten. Je voedingsgewoonten kunnen daarvoor verantwoordelijk zijn. Dus eigenlijk geen klachten van de bacterie. Waarom zou je dan een gastroscopie willen? Dat is nl geen onschuldig onderzoek waar nogal wat risico's aan zijn verbonden. Ik denk ook niet je een verwijzing daarvoor gaat krijgen

Reageer

Ik ga het even overleggen met de MDL arts maandag. Ik wil inderdaad liever geen maagonderzoek.

Als de MDL arts zegt dat de bacterie weg is, vind ik het prima en doen we geen maagonderzoek.

Blijkbaar is de bacterie dan ineens verdwenen zonder de antibiotica en met alleen een boomschors uit Griekenland uitgeroeid haha.

Reageer

De meeste hebben die bacterie, maar ze veroorzaakt verder geen klachten. En daar hoeft dan niet per se iets aan gedaan te worden

Reageer
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG
Reageer op: Ontlastingtest
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif