- Gita22 januari 2018 om 08:58
Hoi tandor ik had ak keer om advies gevraagd hier maar kan m niet meer vinden.
In sep vorig jaar hebben ze dmv een ontlastingonderzoek de helobacter gevonden. Moest aan de zware antibiotica kuur paclamox en eigenlijk heb ik nog steeds laat van die symptonen. Nu heb ik er nog sinds een maand of 2 een gekke symptoom bij namelijk dat ik echt menstruatie pijn heb maar dus niet ongesteld ben??
Ik heb vorige week donderdag weer ontlasting ingeleverd en vandag maandaf gebeld en de uitslag is nog niet binnrn want het is op kweek. Vorige keer was het na 2 dagen al binnen. Moet k mij zorgen maken? En waar komt die ongesteldheids pijn vandaan?
11 reactiesReagerenJohn (moderator)
22 januari 2018 om 09:05Dat het onderzoek langer kan duren ligt vooral aan de drukte bij het LAB. Dat zegt verder niets over de uitslag van het onderzoek.
Je menstruatiepijn kan ik daar echter niet aan linken. Is je menstruatie ook 2 maanden uitgebleven
ReagerenGita22 januari 2018 om 09:13Duurt een kweek altijd dan wat langer of is het een standaard protocol om maag bacterien zoals de heliobacter uit te sluiten?
En nee ik slik de pil en ook altijd netjes met stopweek. Ik las wel ergens dat menstruatipijn van de darmen komt ivm het samen trekken maar in hoever dat waar is.
ReagerenJohn (moderator)
22 januari 2018 om 11:57Een kweek op bacteriën duurt in de regel sowieso enkele dagen.
ReagerenGita22 januari 2018 om 17:06Zou t ook zijn ondat het weekend er tussen zit ?
ReagerenJohn (moderator)
22 januari 2018 om 17:48uiteraard
ReagerenCatootje22 januari 2018 om 18:13Gebruik van antibiotica kan soms nodig zijn maar ze verstoren ook je darmflora en zorgen voor tekorten aan diverse vitaminen en mineralen in je lichaam. Is dus zaak om je darmen weer te herstellen met pre- en probiotica en tekorten aan te vullen.
Reageren
Gebruik van de pil vermindert je weerstand, bevordert een toestand van oestrogeendominantie en zorgt ook voor tekorten aan allerlei vitaminen en mineralen. Kortom, het maakt je vatbaarder voor allerlei klachten.Gita22 januari 2018 om 20:33Dank je wel tandor
En catootje. Ik snap dat van de pil maar kan niet anders als de pil slikken. Ik heb wel gemerkt dat ik sinds ik die antibiotica heb geslikt ik onwijs last van me darmen en vermoeidheid heb. Ik drink nu elke dag (sinds gisteren) eetlepels olijfolie op de nuchtere maag en de misselijkheir is wel echt over gelukkig. Soms heb ik ook ontzettend last van jeukende anus maar dat is echt sinds die antibiotica daarvoor heb echt nooit last vab gehad. Ik heb nu een zalf ervoor. Weet u ook welke probiotica ik moet nemen?
ReagerenGita23 januari 2018 om 14:43Tandor even een update de kweek is goed en negatief op heliobacter enz. Ben er ecbr blij mee en de antibiotica heeft kennlijk zijn werk gewoon gedaan. Denk dan zelf dat het wel aan de kuur ligt en mijn darmen nu zo een oppepper hebben gehad. Sinds ik de laatstr 3 dagen dus die olojfolie neem en minder suiker en vet eet gaat t wat beter. Snachts slaap ik ook weer door.
Nou bedankt voor u advies weer
ReagerenPauli24 januari 2018 om 14:45Hallo,
Reageren
Sinds een buikgriepje constant gevoel dat ik naar toilet moet…poep heel veel slijm, weinig ontlasting.
‘S nachts en overdag ieder 1,5 uur naar toilet….kan drang niet ophouden…veel buikpijn en ook heel veel pijn in mijn gewrichten…ogen constant ontstoken…weinig/ geen klachten alleen bij inname van prednison…uitslag ontlastingsonderzoek komt begin vlgd. Week…duurt nu reeds bijna 3 weken zonder verbetering….ben nog niet in staat mijn werk in thuiszorg te hervatten….wordt langzaam ongerust…John (moderator)
24 januari 2018 om 15:11Ga dan met de klachten naar de huisarts en vraag dan om een ontlastingsonderzoek
ReagerenAnna9 februari 2018 om 19:28hoi Pauli , dat kan darmontsteking zijn , laten bij ontlasting calprotectine controleren, ik heb zelf voor deze klachten van DLM ARTZ psylluimzaad (poeder) gekregen dat werk heel goed
Reageren