Zoeken Vraag het forum

helder bloed tijdens toiletbezoek

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Joris

Hoi,

Ik had vanavond tijdens het poepen helder bloed over mijn ontlasting een paar strepen. Ook tijdens afvegen van mijn anus zat er helder bloed op mijn toiletpapier.

Nu merk ik dat ik links onder in mijn buik krampen en pijn (schaal 0 op 100 is het 5. Ik heb last ook van winderigheid.

Nu ben ik n een uur weer naar toilet gegaan en drukte een toiletpapier tegen mijn anus en weer zat er bloed op mijn toiletpapier. een circkel van ongeveer 3 cm rondom.

Kan dit een darm perforatie zijn?

10 reacties
    Reageren
    Joris

en als ik links onder mijn buik druk waar ik kramperig gevoel heb dan doet dat pijn en heb ik een schurend/branderig gevoel.

in het verleden heb ik daar een poliep laten weghalen. en na het verwijderen van de poliep heb ik hier ook een tijdje last gehad met wat bloedingen. dit was in november vorig jaar.

Ik heb nu precies op hetzelfde plekje last.

Reageren
    John (moderator)

Nee. Dat zal gevolg van een aambei zijn

Reageren
    John (moderator)

Kijk zelf even of er iets opvalt aan je anus

Reageren
    Joris

Kan een aambei ook pijn geven links onder in je buik? Want ik kan niet fijn op mijn zij of buik liggen omdat ik namelijk dat branderige gevoel links onder in me buik houden wat zich afwisselt met een krampgevoel

Reageren
    Joris

Het blijft namelijk kramp/branderig gevoel geven terwijl ik lig. Blijf ook winderigheid erbij houden

Reageren
    Joris

En als ik erop druk dan na een paar seconden wordt het gevoel wat zwaarder krameriger

Reageren
    John (moderator)

Nee dat komt niet van een aambei maar van de darmen

Reageren
    Joris

Dank voor je antwoord.

Vandaag naar de huisarts geweest omdat ik van morgen weer helderbloed op mijn toiletpapier had zitten (deze keer niet op mijn ontlasting) ik blijf wel pijn linksonder in me buik houden. Ik heb in november coloscopie gehad waarbij de een goedaardige poliepen van 6 mm doorsnee hadden weggehaald verder vonden ze niets bijzonders. Alles zag er goed uit.

Mijn vraag is kan ik dan op dit moment wel Diverticulitis kunnen hebben? Of zouden ze dat toen al aan mijn darmen gezien kunnen hebben.

Verder vond de huisarts wel onderaan bij mijn Anus een fiszuur (fonetisch) hij zegt dat het bloed daar vandaan komt. Terwijl ik het bloed toch echt boven in weg heb geveegd. Dat weet ik zo goed omdat ik daar heel erg op lette. Ik ben bang dat het bloed uit mijn darm komt. De huisarts had ook mijn temperatuur gemeten deze was vanmorgen 36.2 en zo juist 36.6. Dus dat is in orde.

Als het Diverticulitis is niet ik dan actie ondernemen? Gaat dit vanzelf over?

Reageren
    John (moderator)

Als het een fissuur is, komt het bloed daar ook vandaan. Dat kan de huisarts echt wel onderscheiden.
    Of je nou diverticulitis zou kunnen hebben kan ik natuurlijk ook niet zeggen.

Reageren
    John (moderator)

Ik heb dat andere topic verwijderd.

Reageren
Reageer op: helder bloed tijdens toiletbezoek
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.