Zoeken Vraag het forum

Groene ontlasting

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Mira

Mijn dochter heeft sinds vanmorgen groene onlasting. We hebben geen spinazie etc gegeten, gister alleen paar plakjes komkommer. Zou dit hiervan kunnen komen?

10 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik denk het wel want er zitten stukjes komkommer in de ontlasting

Reageren
    Sarah

Ik poep en plas groen, gister heb ik druiven gegeten, en ik heb opgezocht en het stond van als door vitamine kan je groen plassen, ik heb vlees gegeten en soep en rijst en worst gegeten kan dat wel kunnen dat ik groen poep?

Reageren
    Suzan

@Sarah

Je zegt zelf dat het kan….
    Bel even je huisarts om advies,die kan inschatten of het verstandig is een monster in te leveren.

Reageren
    John (moderator)

Zou kunnen

Reageren
    Hanna

Ik heb bruine ontlasting met een beetje donkergroen/groen erbij. Gisteren heb ik een frambozentaart gegeten met fondant waar dus veel blauwe kleurstof in zat. Kan dit misschien de oorzaak zijn? Ik heb helaas geen foto.

Reageren
    John (moderator)

Dat zal dan door de kleurstof komen of door bepaalde groenten die je hebt gegeten

Reageren
    Sare

Ik heb gisteren 2 avocado’s gegeten en Koffie gedronken. Ik heb groene ontlasting. Moet Ik naar de Huisarts?

Reageren
    John (moderator)

Dat kan dus van de avocado’s zijn en wat je voor de rest nog hebt gegeten. En daar hoef je dan niet mee naar de huisarts. Gewoon even kijken hoe het er mogen uitziet

Reageren
    Sanne

Ik heb vanmorgen rare poep gekregen. Ik heb gisteren alleen yoghurt pasta en en pistache ijs gegeten. Is dit normaal?

Reageren
    John (moderator)

Pistache ijs met veel kleurstof kan poep groen doen kleuren. Het water in toilet lijkt ook rood te zijn. Ben je wellicht ongesteld?

Reageren
Reageer op: Groene ontlasting
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

2 min leestijd

Nieuwe website Dokter.nl komt eraan (week 24)

4 min leestijd

Eczeem en hooikoorts: waarom ze zo vaak hand in hand gaan

4 min leestijd

Hooikoorts en immunotherapie: wanneer is het een optie?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.