- Anoniem16 oktober 2022 om 16:36
Beste,
Ik heb een vraag. Al een hele lange tijd, misschien wel me hele leven, heb ik last van brijige ontlasting.
Ik eet gezond en gevarieerd en alles in normale verhouding. Heb verder geen klachten zoals opgeblazen buik, buikpijn of krampen. Ben gevoelig voor lactose, dus consumeer ik geen zuivel producten of gebruik lactose vrij.
Wel heb ik klachten zoals eczeem, vermoeidheid, snel prikkelbaar. Wat misschien verband kan hebben met niet goed functionerende darmen of darmflora.
Op internet las ik dat het een afwijkende ontlasting patroon is en dat het verschillende oorzaken kan hebben.
Wat denkt u ervan?
Mvg
13 reactiesReagerenJohn (moderator)
16 oktober 2022 om 17:08De ontlasting is wat zacht, maar daar is niets mis mee. Vooral veroorzaakt door wat je eet en drinkt
ReagerenWeaz2 januari 2023 om 12:45Hi!
Ik heb hier zelf ook last van.
Reageren
Gebruik ook geen lactose aangezien ik dit niet goed verdragen kan. Bij mij is ook alles gecontroleerd maar was in orde. Wellicht ook last net als ik van stress & angst?Anoniem14 januari 2023 om 20:37He Weaz,
Leuk dat je reageert.
Ik heb ook last van stress en angst.
Wat is er bij u allemaal onderzocht?
ReagerenTam27 januari 2023 om 12:50Ik heb dit sinds een aantal maanden. Wel meer last van winderigheid en mn darmen maken meer geluid. Heb wel een verleden met stress en paniekaanvallen…toeval?
ReagerenJohn (moderator)
27 januari 2023 om 18:22Dat zal dan geen toeval zijn maar een gevolg van stress
ReagerenCato9 februari 2023 om 16:38Nou, wat bijzonder, maar dit heb ik dus precies hetzelfde. Weet jij inmiddels al meer?
ReagerenKmu14 februari 2023 om 16:55Ik ben ook heel benieuwd wat t is. Mijn man heeft het zelfde en krijgt nu een coloscopie. Toch heel spannend.
ReagerenAnoniem7 maart 2023 om 07:56Goedemorgen Kmu,
Ik ben heel benieuwd of er iets uit de coloscopie is gekomen. Ik heb hier namelijk ook last van.
ReagerenAlias7 maart 2023 om 21:37Heb dit ook al heel lang en elke test heb ik wel gehad die er bestaan. Steeds negatief. Bij mij is dit ontstaan na een buikgriepje. Sindsdien heb ik dit maar ook wel buikpijn elke dag net voor de stoelgang en daarna niet meer.
Het zal dus wel meevallen. Soms is het gewoon een dysbiose waar ze eigenlijk niet veel aan kunnen doen.
ReagerenKmu22 maart 2023 om 21:12Gelukkig niets uitgekomen alleen ivm andere klachten nu weer onderzoek van lever en gal, blijft spannend
ReagerenMenne29 december 2023 om 15:11Hallo dit is toch geen brijige ontlasting maar redelijk normaal
ReagerenJ.30 april 2024 om 07:33Is er nog wat uitgekomen?
ReagerenNesreg26 juli 2024 om 17:08Goedendag, ik zou graag vernemen of er t.a.v. onderzoek gal, lever e.a. nog wat is uitgekomen? Ik ben een man van 53 en worstel al jaren met verstoorde darmflora en een brijige ontlasting. Bij coloscopie is bij mij ook niets afwijkends vastgesteld. Ik ben stressgevoelig en kamp met angst en depressie en ben momenteel antidepressiva medicatie aan het opstarten (ga 3e week in). Het is n hel en zal zeker niet bijdragen aan mijn darmflora.
Reageren