Zoeken Vraag het forum

Afwijkende ontlasting

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Beste,

Ik heb een vraag. Al een hele lange tijd, misschien wel me hele leven, heb ik last van brijige ontlasting.

Ik eet gezond en gevarieerd en alles in normale verhouding. Heb verder geen klachten zoals opgeblazen buik, buikpijn of krampen. Ben gevoelig voor lactose, dus consumeer ik geen zuivel producten of gebruik lactose vrij.

Wel heb ik klachten zoals eczeem, vermoeidheid, snel prikkelbaar. Wat misschien verband kan hebben met niet goed functionerende darmen of darmflora.

Op internet las ik dat het een afwijkende ontlasting patroon is en dat het verschillende oorzaken kan hebben.

Wat denkt u ervan?

Mvg

13 reacties
    Reageren
    John (moderator)

De ontlasting is wat zacht, maar daar is niets mis mee. Vooral veroorzaakt door wat je eet en drinkt

Reageren
    Weaz

Hi!

Ik heb hier zelf ook last van.
    Gebruik ook geen lactose aangezien ik dit niet goed verdragen kan. Bij mij is ook alles gecontroleerd maar was in orde. Wellicht ook last net als ik van stress & angst?

Reageren
    Anoniem

He Weaz,

Leuk dat je reageert.

Ik heb ook last van stress en angst.

Wat is er bij u allemaal onderzocht?

Reageren
    Tam

Ik heb dit sinds een aantal maanden. Wel meer last van winderigheid en mn darmen maken meer geluid. Heb wel een verleden met stress en paniekaanvallen…toeval?

Reageren
    John (moderator)

Dat zal dan geen toeval zijn maar een gevolg van stress

Reageren
    Cato

Nou, wat bijzonder, maar dit heb ik dus precies hetzelfde. Weet jij inmiddels al meer?

Reageren
    Kmu

Ik ben ook heel benieuwd wat t is. Mijn man heeft het zelfde en krijgt nu een coloscopie. Toch heel spannend.

Reageren
    Anoniem

Goedemorgen Kmu,

Ik ben heel benieuwd of er iets uit de coloscopie is gekomen. Ik heb hier namelijk ook last van.

Reageren
    Alias

Heb dit ook al heel lang en elke test heb ik wel gehad die er bestaan. Steeds negatief. Bij mij is dit ontstaan na een buikgriepje. Sindsdien heb ik dit maar ook wel buikpijn elke dag net voor de stoelgang en daarna niet meer.

Het zal dus wel meevallen. Soms is het gewoon een dysbiose waar ze eigenlijk niet veel aan kunnen doen.

Reageren
    Kmu

Gelukkig niets uitgekomen alleen ivm andere klachten nu weer onderzoek van lever en gal, blijft spannend

Reageren
    Menne

Hallo dit is toch geen brijige ontlasting maar redelijk normaal

Reageren
    J.

Is er nog wat uitgekomen?

Reageren
    Nesreg

Goedendag, ik zou graag vernemen of er t.a.v. onderzoek gal, lever e.a. nog wat is uitgekomen? Ik ben een man van 53 en worstel al jaren met verstoorde darmflora en een brijige ontlasting. Bij coloscopie is bij mij ook niets afwijkends vastgesteld. Ik ben stressgevoelig en kamp met angst en depressie en ben momenteel antidepressiva medicatie aan het opstarten (ga 3e week in). Het is n hel en zal zeker niet bijdragen aan mijn darmflora.

Reageren
Reageer op: Afwijkende ontlasting
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.