- Anoniem21 februari 2016 om 08:45
Hoi allemaal,
Sinds een aantal weken heb ik voornamelijk een ander soort ontlasting dan voorheen. Voorheen had ik ontlasting in de gezonde ontlasting-vorm (een worstje) en moest ik af en toe wat helpen persen om het eruit te krijgen.
De frequentie is nog wel steeds regelmatig: elke dag moet er 1 a 2 keer ontlasting uit. Deze ontlasting is echter 9/10 keer niet meer hard en is ‘vormloos’. Als het komt, komt het er in één keer uit (ik hoef er eigenlijk niets voor te doen..) en is te omschrijven als een flubber-bende. De toiletbodem is dan bezaaid met een bruine smurrie. Het is niet zo dun als waterdunne diarree; de ontlasting zelf is hiervoor te zwaar. Het laat overigens bijna nooit resten achter in het toilet. Alles spoelt wel goed weg als ik doorspoel.Ik hoop het zo een beetje duidelijk te hebben omschreven. Wat kan er aan de hand zijn?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
21 februari 2016 om 15:42Ben je ziek geweest of is er iets aan je eet- en drinkgewoonten verandert?
ReagerenAnoniem22 februari 2016 om 17:57Nee, beiden niet
ReagerenJohn (moderator)
22 februari 2016 om 18:29Ga met de klachten naar de huisarts en vraag om een ontlastingsonderzoek om te kijken of er wellicht een bacteriële of parasitaire infectie is.
Reageren