Zoeken Vraag het forum

Is dit PDS

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hey. Ik ben een jongen van 22 en heb sinds ongeveer een week last van de volgende klachten.

– Winderigheid, opgezette harde buik, buikpijn & rommelende darmen
    – Steken over heel mijn buik, ook rond m’n maag soms, maar over eigenlijk heel m’n darmen.
    – Altijd een beetje nattere ontlasting, maar het is wel gestructureerd en niet hard dus. Ik poep ook gewoon iedere ochtend minimaal, dus het is wel regelmatig.
    – Als ik op mijn buik druk met m’n vingers krijg ik soms een benauwd gevoel en voel ik het soms ook borrelen.
    – Anale jeuk en een soort van druk. Dit trekt soms door naar beide billen of bovenbenen.
    – Ik voel mijn spieren ook pijn doen rond mijn darmen.
    – Ik kan nog wel fatsoenlijk eten.

Ik heb zelf PDS en ga nu door een periode van stress heen, maar door deze klachten denk ik dat ik een ernstige aandoening heb zoals anuskanker of darmkanker. Heeft dit hiermee te maken of totaal niet?

57 reacties
    Reageren
    Anoniem

Overigens heb ik soms ook steken in mijn rug, liezen en benen.

Reageren
    Anoniem

Ik heb soms ook echt alleen slijm, maar dan met super veel rommelingen in mijn darmen en heel veel scheten achter elkaar alsof alles vast zat. Verder geen bloed. Kan dit iets ernstigs zijn of kan dit alles ook duiden op PDS? Heb ook een druk rond mijn stuitje / anus.

Reageren
    Anoniem

Deze rommelingen hoor en voel ik ook meer bij m’n kont. Had vandaag wel 3x normaal gestructureerd gepoept, maar net was het simpelweg slijm en verder niks, met super veel scheten, had wel aandrang om te poepen.

Reageren
    Anoniem

Heb zelf wel een stressvolle periode en heb wel vaker alleen slijm gehad vanwege dus waarschijnlijk m’n PDS, maar maak me nu wel ernstiger zorgen.

Reageren
    Xxx

Ipv de hele dag hier berichtjes te sturen over hoe ongerust je bent,had je ook naar de huisarts kunnen gaan…..
    Dan had je waarschijnlijk inmiddels gehoord dat je symptomen toch echt bij pds passen en dat stress de pds beïnvloedt.
    Dus hoe meer stress,hoe meer klachten.

Reageren
    Anoniem

Ik wil het graag van John horen.

Reageren
    John (moderator)

PDS stress en spanningen

Reageren
    Anoniem

Ik heb zelf opgeblazen gevoel in zowel maag als darmen soms. Ook stekende pijn in m’n maag soms. Vaak ontlasten, soms 5x per dag en het is altijd wat slijmerig. Kan dit geen kanker zijn? Kan dit echt met PDS en stress te maken hebben?

Reageren
    Anoniem

En een krampende pijn in mijn anus. Deze pijn straalt uit naar mijn billen. En mijn stuitje. Het voelt echt alsof de pijn van binnen zit. Er zit geen bloed bij mijn ontlasting. Wel buikpijn onderbuik. Is dit echt geen endeldarmkanker?

Reageren
    John (moderator)

Ja dat kan

Reageren
    John (moderator)

En dan bedoel ik dus dat het de PDS is…

Reageren
    Anoniem

Ik laat ook vaak natte scheten en mijn poep is erg slijmerig. Continu borrelende darmen buikpijn etc. kan wel gewoon normaal eten. Ook steken rondom borstbeen maag of alvlees. Kan het niet zo zijn dat er ergens anders in mijn lichaam kanker zit. Verder niet ziek.

Reageren
    John (moderator)

Bespreek het maar eens met je huisarts

Reageren
    John (moderator)

Of met een psycholoog

Reageren
Reageer op: Is dit PDS
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.