- Anoniem29 augustus 2022 om 06:43
Hey. Ik ben een jongen van 22 en heb sinds ongeveer een week last van de volgende klachten.
– Winderigheid, opgezette harde buik, buikpijn & rommelende darmen
– Steken over heel mijn buik, ook rond m’n maag soms, maar over eigenlijk heel m’n darmen.
– Altijd een beetje nattere ontlasting, maar het is wel gestructureerd en niet hard dus. Ik poep ook gewoon iedere ochtend minimaal, dus het is wel regelmatig.
– Als ik op mijn buik druk met m’n vingers krijg ik soms een benauwd gevoel en voel ik het soms ook borrelen.
– Anale jeuk en een soort van druk. Dit trekt soms door naar beide billen of bovenbenen.
– Ik voel mijn spieren ook pijn doen rond mijn darmen.
– Ik kan nog wel fatsoenlijk eten.Ik heb zelf PDS en ga nu door een periode van stress heen, maar door deze klachten denk ik dat ik een ernstige aandoening heb zoals anuskanker of darmkanker. Heeft dit hiermee te maken of totaal niet?
57 reactiesReagerenAnoniem29 augustus 2022 om 06:45Overigens heb ik soms ook steken in mijn rug, liezen en benen.
ReagerenAnoniem29 augustus 2022 om 15:26Ik heb soms ook echt alleen slijm, maar dan met super veel rommelingen in mijn darmen en heel veel scheten achter elkaar alsof alles vast zat. Verder geen bloed. Kan dit iets ernstigs zijn of kan dit alles ook duiden op PDS? Heb ook een druk rond mijn stuitje / anus.
ReagerenAnoniem29 augustus 2022 om 15:28Deze rommelingen hoor en voel ik ook meer bij m’n kont. Had vandaag wel 3x normaal gestructureerd gepoept, maar net was het simpelweg slijm en verder niks, met super veel scheten, had wel aandrang om te poepen.
ReagerenAnoniem29 augustus 2022 om 17:51Heb zelf wel een stressvolle periode en heb wel vaker alleen slijm gehad vanwege dus waarschijnlijk m’n PDS, maar maak me nu wel ernstiger zorgen.
ReagerenXxx29 augustus 2022 om 18:32Ipv de hele dag hier berichtjes te sturen over hoe ongerust je bent,had je ook naar de huisarts kunnen gaan…..
Reageren
Dan had je waarschijnlijk inmiddels gehoord dat je symptomen toch echt bij pds passen en dat stress de pds beïnvloedt.
Dus hoe meer stress,hoe meer klachten.Anoniem29 augustus 2022 om 18:45Ik wil het graag van John horen.
ReagerenJohn (moderator)
29 augustus 2022 om 19:33PDS stress en spanningen
ReagerenAnoniem30 augustus 2022 om 10:49Ik heb zelf opgeblazen gevoel in zowel maag als darmen soms. Ook stekende pijn in m’n maag soms. Vaak ontlasten, soms 5x per dag en het is altijd wat slijmerig. Kan dit geen kanker zijn? Kan dit echt met PDS en stress te maken hebben?
ReagerenAnoniem30 augustus 2022 om 11:42En een krampende pijn in mijn anus. Deze pijn straalt uit naar mijn billen. En mijn stuitje. Het voelt echt alsof de pijn van binnen zit. Er zit geen bloed bij mijn ontlasting. Wel buikpijn onderbuik. Is dit echt geen endeldarmkanker?
ReagerenJohn (moderator)
30 augustus 2022 om 13:58Ja dat kan
ReagerenJohn (moderator)
30 augustus 2022 om 14:00En dan bedoel ik dus dat het de PDS is…
ReagerenAnoniem30 augustus 2022 om 14:34Ik laat ook vaak natte scheten en mijn poep is erg slijmerig. Continu borrelende darmen buikpijn etc. kan wel gewoon normaal eten. Ook steken rondom borstbeen maag of alvlees. Kan het niet zo zijn dat er ergens anders in mijn lichaam kanker zit. Verder niet ziek.
ReagerenJohn (moderator)
30 augustus 2022 om 14:38Bespreek het maar eens met je huisarts
ReagerenJohn (moderator)
30 augustus 2022 om 14:38Of met een psycholoog
Reageren