Zoeken Vraag het forum

Ondertussen beetje radeloos..

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Cat

Hallo,

Ik ben 24, en kamp al een decennia met wat toen waarschijnlijk nog stress gerelateerde buikklachten waren, maar nu sinds een jaar of 3/4 zijn deze klachten verergerd.

2012 – start (bijna) constante buikpijn en veranderende stoelgang.

2013/2014 – scans darmen, obstipatie en verkleving te zien.

2017/2018 – start ergere buikklachten, nauwelijks darmbeweging, is deze er wel is hij vaak papperig, keutelig en heel weinig. Af en toe (gem 1x in de 3/4 maanden) een soort van buikpijn aanvallen waarvan ik overdreven ga transpireren, alsof je onder de douche vandaan komt, erge misselijkheid, duizeligheid en tijdsverlies.

Half/eind 2021 – slijm en/of bloed zonder of met ontlasting.

Afgelopen week een colonoscopie en bloed onderzoek gehad. Er werd mij al verteld dat er geen poliepen of iets gevonden waren en ook dat er geen biopten zouden zijn genomen.. alhoewel mijn huisarts me op verdenking van cröhn heen stuurde..
    Ik heb aanstaande woensdag een afspraak bij de maag darm en lever arts, maar las in het logboek van het ziekenhuis dat ik diabetes zou hebben..

Ik kamp nu al zo lang met dagelijkse buikpijnen, steken vooral rechts en midden onderin de buik en een erg lastige stoelgang dat ik echt radeloos ben. Er zijn tussendoor natuurlijk wel eens scans gedaan, laxeermiddel gegeven etc maar niks gevonden of hielp tijdelijk.

5 reacties
    Reageren
    Cat

Ik ben er ook vergeten bij te zeggen dat ik voor de recente laxeermiddelen voor het onderzoek, zonder mijn eetpatroon etc aan te passen van 69/69,5 kg naar 61/61,5 kg ging. Sinds het onderzoek, welke afgelopen dinsdag was hang ik op 60 kg

Reageren
    Anoniem

Uw testen moeten bestaan uit

Stoelgang test voor bacteriele of parasitaire infectie
    Coloscopie voor crohn of colitis
    Lactose en gluten test

Indien deze negatief zijn zullen ze je plaatsen op pds. Dit is de gang van zaken bij ieder maag darm lever arts in Belgie als Nederland.

Je zou eens beter gaan zien in het buitenland en uitgebreidere testen laten verrichten.
    Parasitaire kennis heeft men hier heel weinig als ook de labo onderzoeken zijn niet erg betrouwbaar. Ontstekingen in darmen kunnen ze vaak ook missen aangezien zo een calprotectine test van dag tot dag kan veranderen.

Bij slijm en bloed is er sowieso een ontsteking. Laat je maar niet wijsmaken dat je pds ofzo hebt. Nu moet je nog uitzoeken wat de reden is van slijm en bloed. Dit kan door ongelooflijk veel dingen wat een normale maag darm lever zelden voor jou kan oplossen. Je moet er zelf achter aan gaanw

Reageren
    Cat

Dankjewel voor je bericht anoniem. Ik wacht a.s. woensdag de vervolg afspraak af en mocht hier verder niks uitkomen zal ik zeker 1 van de door jou voorgestelde testen voorstellen en desnoods dan indeedaad uitwijken naar Duitsland.

Ik merk dat ik het érg lastig vind en soms zelfs aan mezelf ga twijfelen bij bepaalde artsen/opmerkingen maar zoals je al zegt zit er weinig anders op dan blijven melden en onderzoeken.

Reageren
    Cat

Update,

Vannacht werd de ambulance gestuurd naar mij omdat ik, vreselijk duizelig werd en volgens mij ook wat tijdsverlies heb, verhoogde hartslag van 130-140, steken linkerborst, moeite met slikken en pijn in de keel ook links, met uitstraling van de pijn naar de linkerarm met tintelingen in de vingers.

De pijn hield langere tijd aan en belde dus de dienstdoende arts.

Toen de ambulance er was had ik nog steeds erge pijn in het borst en het gevoel in de linkerarm met slik problemen.. op de hartscan kwam alleen nog maar een verhoogde hartslag van 115 terug.. alle andere testjes waren prima.. geen verhoogde bloedsuiker, dus toch geen diabetes?

Ondertussen zijn we 2,5 uur verder en heb ik nog steeds, wel lichtere, pijn op de borst en een vaag gevoel in de arm, niet de tintelingen meer.

Het lijkt wel alsof al mijn klachten nooit aantoonbaar zijn en ook bij deze twijfel ik dan weer aan mezelf maar het is niet de eerste keer dat ik pijn op de borst heb gehad, wel in deze mate inclusief het gevoel in de arm en de slikproblemen dan.. voorheen kreeg ik enkel af en toe een heftige steek in de borst die vanzelf weer weg trok.

Reageren
    Catootje

Een arts kijkt meer naar symptomen. Een natuurgenezer kan kijken naar je hele gezondheidssituatie, zoal ook voedingspatroon, darmflora, hormoonhuishouding en adviseren over voedingssupplementen. Denk bijvoorbeeld aan de mogelijkheid van sibo: bacteriële overgroei van de dunne darm.
    Zou sowieso je voedingspatroon eens onder de loep nemen. Niet zogenaamd gezond eten maar dat wat jouw lichaam nodig heeft en kan verdragen. Zo zijn oplosbare vezels belangrijk. Onoplosbare vezels, zoals uit brood, kunnen eerder problemen geven. Psylliumvezels kan de darmwerking verbeteren. Zowel bij verstopping als dunne ontlasting.
    Een osteopaat zou aanvullend kunnen werken. Kan helpen om knopen in je buik te verminderen.

Reageren
Reageer op: Ondertussen beetje radeloos..
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

2 min leestijd

Nieuwe website Dokter.nl komt eraan (week 24)

4 min leestijd

Eczeem en hooikoorts: waarom ze zo vaak hand in hand gaan

4 min leestijd

Hooikoorts en immunotherapie: wanneer is het een optie?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.