- M2 november 2021 om 01:19
Al ongeveer een half jaar heb ik last van veel slijm bij mijn ontlasting. De afgelopen tijd is dat erger geworden en zit er ook regelmatig afscheiding in mijn ondergoed. Ik was mezelf regelmatig en het zit op een andere plek dan vaginale afscheiding, dus ik denk echt dat dit uit mijn anus komt. Mijn ontlasting heeft ook verschillende kleuren (van donker naar licht in 1 drol). En ik heb regelmatig diarree.
Omdat ik jong ben (27) en ik eigenlijk nooit buikpijn heb, heb ik mijn klachten wat genegeerd. Ik hoopte dat het vanzelf over zou gaan maar nu duurt dit wel heel lang. Ik heb al preventief een wormenkuur genomen maar dat leek ook niet het probleem te zijn.
Nu wil ik wel naar de dokter met dit probleem maar ik heb 1 vraag die ik niet goed aan de assistente durf te vragen. Als ik deze klachten omschrijf, wil je dokter dan ook gaan kijken? Want dat is iets wat ik absoluut niet wil. Ontlasting inleveren of bloed prikken vind ik helemaal prima. Maar ik wil geen lichamelijk onderzoek op die plek. Is het raar om dit te weigeren of is zo’n onderzoek sowieso niet van toepassing bij deze klachten?
En ja, ik weet dat ik me niet voor de dokter hoef te schamen etc. Maar de stap is voor mij echt te groot.
1 reactieReagerenJohn (moderator)
2 november 2021 om 17:05Het zal toch vooral ontlastingsonderzoek zijn dat er gedaan zal worden. Je mag elk onderzoek weigeren als je dat wilt.
Reageren