- Lena24 augustus 2021 om 17:09
UPDATE: huisarts beweert dat er niks is, en dat het gewoon hooikoorts is.
Maar vertrouw ik dit?
Ik vertel het verhaal zoals in mijn openingspost.
Vervolgens wordt er met een speelgoedset naar mijn hart en longen geluisterd en aan mijn maag gedrukt en gerold.
Conclusie: Longen klinken goed, hart hoort hij niets geks.
Helemaal niks aan de hand.
Maar dat geborrel dan?!
Huisarts: Daar heb ik geen verklaring voor.
Dat is niets ernstigs dus?
Huisarts: Nee, hoor.
!!! Dus nu moet ik hiermee leren leven? Ongelofelijk.
Nou ja, ben in ieder geval geweest. Mocht ik dood gaan, dan is de huisarts verantwoordelijk. Ik heb duidelijk gevraagd of er iets met mijn hart is, hij zei lachend NEE.
Anoniem24 augustus 2021 om 19:30Lena,
Ik denk dat je er dan wel vanuit kan gaan dat het allemaal goed is.
Google is trouwens nooit je beste vriend als je ergens last van hebt.Kijk het eerst eens aan. Probeer ook ademhalingsoefeningen te doen een paar keer op een dag. Daarnaast zorg voor afleiding zodat je niet heel de tijd aan dat geborrel denk.
ReagerenK4 juni 2025 om 00:58Is Lena inmiddels alweer beter??
Ik kwam hier vanwege de lijst met symptomen van hyperventilatie. Bijna alles kan ik afvinken, heel vervelend, maar wel verhelderend! Ook heb ik pijn aan mijn ribben en mijn linkerarm, kan dat ook door hyperventilatie komen?
ReagerenK4 juni 2025 om 01:03Ohja en ik heb ineens erg moeite met temperatuur regulatie, ik voel me ineens heel slecht als het wat warmer is. Ik voel me dan erg licht in mn hoofd en slap in mijn lichaam alsof ik ga flauwvallen.
Kan dat ook door hyperventilatie komen?
ReagerenJohn (moderator)
4 juni 2025 om 10:30@ K
Reageren
Ja het zijn klachten die passen bij hyperventilatie.K4 juni 2025 om 18:10Oke dankje John!
ReagerenK4 juni 2025 om 18:32Heb je toevallig ook tips om om te gaan met hyperventilatie?
Sorry als dit te veel gevraagd is
ReagerenJohn (moderator)
4 juni 2025 om 19:39Ja je zou naar een fysiotherapeut kunnen gaan voor ademhalingsoefeningen
ReagerenK4 juni 2025 om 22:45Goed idee, bedankt
Reageren