Zoeken Vraag het forum

Slokdarm

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • H

Hi,

ik heb zo nu en dan last van maagzuur en neem hiervoor omeprazol 40mg wanneer ik last begin te krijgen. Dit werkt erg goed.

voorheen heb ik een slokdarmontsteking gehad dat met 2 weken omeprazol behandeld moest worden. Ik was ook met 14 dagen genezen en had geen pijn meer.

maar ben nog steeds bang dat ik het heb… alleen dan had ik het wel gevoeld toch? (Vorige keer deed t echt heel erg veel pijn).

14 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat zou je dan idd wel hebben gevoeld

Reageren
    H

Dus hoef niet bang te zijn voor opnieuw eeen ontsteking of barret slokdarm?

Reageren
    H

Soms ben ik bang dat door dat af n toe maagzuur kanker gaat ontstaan..

Reageren
    John (moderator)

Daar krijg je geen kanker van

Reageren
    H

Dus geen barretslokdarm? Ik lees dst namelijk wel op internet

Reageren
    John (moderator)

“voorheen heb ik een slokdarmontsteking gehad dat met 2 weken omeprazol behandeld moest worden. Ik was ook met 14 dagen genezen en had geen pijn meer.”
    Je maakt je dus druk over iets zonder dat je überhaupt klachten hebt…

Reageren
    H

Of is dat alleen als je heel lang een slokdarmontsteking hebt? En die na jaren of maanden nie over gaat?

Reageren
    H

Ja maar ik geef aan dst ik zo nu en dan last heb van maagzuur. Als ik fan een omeprazol neem dan is het brandendgevoel binnen een paar uur weer weg.

Dus kan dat brandend gevoel achter t borstbeen van maagzuur af n toe ook een barretslokdarm of kanker veroorzaken?

Reageren
    John (moderator)

Nee. Dat is dan toch gewoon incidenteel maagzuur en vaak afhankelijk van wat je eet en drinkt

Reageren
    H

Kan het ook door obsipatie komen?

dus als ik het goed begrijp ist pas zorgwekkend als je echt al tijden een slokdarmonsteking hebt

Reageren
    John (moderator)

Een ontsteking is natuurlijk nooit goed, maar dat kan dan behandeld worden

Reageren
    H

Snap ik… maar hoef me dus met af n toe brandend maagzuur geen zorgen te maken zolang ik niet datelijks heb en pijn heb.

wou namelijk een gastro onderzoek aanvragen

Reageren
    John (moderator)

Ik denk niet dat het nodig is hoor.

Reageren
    H

Oke bedankt voor uw mening en meekijken

Reageren
Reageer op: Slokdarm
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.