- Ikkiewiekie30 mei 2021 om 13:44
Ik heb de laatste tijd last van taaie draden in mijn ontlasting, het lijkt wel alsof er wormen vervellen en dat naar buiten komt. Deze draden zijn ongeveer 5cm lang. Wat zou dit kunnen zijn? Ik maak me zorgen …
12 reactiesReagerenJohn (moderator)
30 mei 2021 om 14:20Ga ermee naar de huisarts. Moeilijk om daar zo zonder onderzoek iets over te zeggen
ReagerenAagje9 december 2021 om 11:25Truus21 februari 2023 om 23:14Ook erg benieuwd wat dit was @ikkiewieke
ReagerenJulia24 mei 2023 om 15:39Nog bekend geworden wat dit is?
Reageren
Hier hetzelfde probleem…Dennis17 juli 2023 om 10:18Ik heb er ook last van ben benieuwd waar dit wegkomt. Lijkt op niks wat ik heb gegeten😪
ReagerenSuus17 juli 2023 om 10:56@Dennis
Ga er dan mee naar de huisarts en laat die er naar kijken of het opsturen voor onderzoek.
Reageren
Dan kan er zonodig gericht iets aan gedaan worden.Lilli20 september 2023 om 13:39Hoi ik heb hetzelfde en ben er mee naar huisarts geweest en parasietentest laten doen. Ze zeggen geen wormen gevonden en geen eieren maar tot nog toe verlies ik nog steeds stukken wormen dus ben ook ten einde raad en weet niet wat nu.
ReagerenSuus20 september 2023 om 19:32@Lilli
Reageren
Breng de stukken “worm” naar de huisarts voor analyse. Dan weet je zeker wat het is en kan er zo nodig gericht behandeld wordenKelly2 november 2024 om 10:13Ik had precies hetzelfde, uitslag ook negatief en geen wormen oid. Ben er niet gerust op, vooral omdat de huisarts ook dacht het een worm was.
ReagerenMoon27 december 2024 om 08:28Hier een Crohn patiënt. Dit lijkt slijm in je ontlasting. Als je hier vaak last van heb in je ontlasting. Of vaak dunne ontlasting hebt op een dag en/of ook plotselinge andere buikklachten vraag dan aan je huisarts om een calprotectine test van je ontlasting. Dit meet de ontstekingscellen in je ontlasting. Als je ontstekingen in je darm hebt verlies je vaak ook veel slijm bij je ontlasting.
ReagerenSindy9 augustus 2025 om 22:36Ik had vanmorgen het zelfde Heb al een tijdje darmklachten en buikpijn Woensdag naar de huisarts, sinds een tijdje al volcolon van de arts,dus afwachten wat het is
ReagerenAnnoniem26 december 2025 om 00:55Help !!! Wat is dit ? Dit trok ik er uit naar het afvegen van mijn kont
Het is een ronde en platte sliert en het bruin van kleur en is dit een worm of is het wat anders ?ReagerenBijlagen: