Zoeken Vraag het forum

Buikgriep?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Gisteravond tijdens het eten kreeg ik ineens last van mijn darmen. Buikpijn. Ik ben toen een keer naar de wc gegaan en toen was mijn ontlasting gewoon normaal. Ik kreeg echter weer krampen en mijn buik werd wat opgezet. Even later ging ik weer en toen werd de ontlasting steeds dunner, tot diarree aan toe. Ik liep echt leeg. Daarna nog wat rommelende darmen maar tot nu toe niet meer geweest. Niet misselijk. Kan dit buikgriep zijn geweest? Wat mijn gevoel nu zegt, ik heb daarvoor vitamine C genomen, poeder. Een schepje in water. Dit doe ik bijna elke dag, maar misschien nu ineens teveel van het goede? Ik moet zeggen dat ik sinds die vitamine C veel makkelijker naar de wc kan, daarnaast neem ik ook probiotica (voor de krampjes van mn baby, werkt super).

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Waarschijnlijk toch eerder iets verkeerds gegeten

Reageren
    Anoniem

Ja maar zou niet weten wat.. Ik heb rode kool met aardappelen gegeten en visstick, niks over de datum.. Jij denkt zo geen buikgriep? Het is nog wel wat rommelig in mn darmen maar ben niet meer naar de wc geweest. Anders was ik denk ik wel weer geweest of niet?

Reageren
    John (moderator)

Misschien de rode kool die “verkeerd” is gevallen. Bij buikgriep zou je eigenlijk meer en langer klachten hebben

Reageren
    Yolanda

Hoi!
    Dit was geen buikgriep hoor. Bij buikgriep heb je steeds last van erg lopende diarree, pijnlijke krampen en soms komt er ook misselijkheid bij kijken (met heftig braken als gevolg af en toe). Zoals John zegt, bij buikgriep heb je minstens een halve dag last van diarree/krampen of last aan je maag. Wat jij hebt is waarschijnlijk een kleine voedselinfectie/voedselvergiftiging. Die vitamine-C zouden het ook kunnen zijn natuurlijk, maar dan voornamelijk als je hier allergisch aan zou zijn.

Reageren
Reageer op: Buikgriep?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.