Zoeken Vraag het forum

doorzichtig ding in ontlasting?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Maaike

Ik had vanmorgen bij toiletbezoek een paar doorzichtige lange dingetjes in de ontlasting van zo’n 4 cm.
    Zijn dit wormpjes?
    Ik merk er verder niets van behalve dat ik al een paar jaar last heb van darm klachten.

Iemand die dit herkend? Anders moet ik denk ik even naar de dokter voor een kuurtje ofzo want ik al verder hier elders had gelezen in het forum.

5 reacties
    Reageren
    brenda

ja, naar de huisarts, kuur vragen.
    succes, Brenda

Reageren
    maurice

Wormen zijn in de regel niet ernstig. Je zou een kunnen meenemen in een potje. dan kan de huisarts het zien. beetje onsmakelijk, maar wel zhandig.
    Het is dan gemakkelijker de juiste behandeling te starten.
    Succes ermee!

Reageren
    karin

wormpjes zijn heel dun en lang en wit als je dat zag moet je even een keurtje halen dan is het in 2 weken weg

en het kan ook een stukje plastic zijn of een schiletje van de groente of zo

Reageren
    droopy

kan ook met pds te maken hebben is het gewoon slijm(wit/geel/bruin doorzichtig),als het echt wit is zou ik ook aan wormen denken grts

Reageren
    Marc

PDS is herkenbaar aan een afwijkend ontlastingpatroon. Sommige mensen hebben last van verstopping, anderen hebben last van diarree, weer anderen hebben last van een plotselinge niet houdbare aandrang, met of zonder diarree. En weer anderen hebben een ontlastingpatroon, waarbij verstopping en diarree elkaar afwisselen. Ook kan het ontlastingpatroon zich gedurende de dag wijzigen.

Reageren
Reageer op: doorzichtig ding in ontlasting?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.