- Anoniem27 december 2015 om 11:36
Ik heb al een paar jaar vage buikklachten, opgeblazen gevoel, soort 7-maandenbuik, soms vage bovenbuikpijn, misselijk en toch eetlust, niet afgevallen. Een paar maanden geleden is mijn ontlasting onderzocht op parasieten maar alles was goed. Ook een gastroscopie gehad en een echo, bloedonderzoek, alles was in orde.
Vanochtend zag ik toevallig in mijn ontlasting iets wat leek op een stuk rubber, ik heb het beetgepakt en trok een sliert van ongeveer 5 cm los, een halve cm dik ongeveer, het leek en voelde aan als stukken champignon maar dan aan elkaar vast dus het was zeker geen champignon. Op google kwam ik een plaatje van een lintworm tegen en daar leek het op. Het was echter niet wittig maar meer lichtbruin.
Maar… bij het ontlastingonderzoek hadden ze dat neem ik aan toch gezien? Zou het mogelijk zijn dat ze het gemist hebben?
Achteraf had ik het moeten bewaren om het de huisarts te laten zien, maar helaas heb ik het doorgespoeld. Ik ga er nu op letten en mocht ik het weer zien dan ga ik er in elk geval mee naar de huisarts.
Wat kun je van dat formaat nog meer uitpoepen? Herkent misschien iemand dit?
7 reactiesReagerenJohn (moderator)
27 december 2015 om 12:10Dat is moeilijk te zeggen.. Het kan onverteerd voedsel zijn. Als er op parasieten is onderzocht zou dat eigenlijk opgevallen moeten zijn. Houdt het in de gaten en als het weer voorkomt, ga er dan mee naar de huisarts.
ReagerenAnoniem27 december 2015 om 12:58hmm voor onverteerd voedsel lijkt het me te groot en ik herkende er geen voedsel in. Spijt dat ik het niet bewaard heb…
ReagerenAnoniem29 december 2015 om 12:51heb zojuist bij de HA nagevraagd, er bleek niet specifiek op lintworm te zijn gezocht. Ik ga nu een nieuw ontlastingonderzoek doen. Volgens de HA is lintworm vrij zeldzaam.
Hoe vies ook ik hoop dat het dat is, dan heb ik eindelijk zekerheid.
ReagerenJohn (moderator)
29 december 2015 om 13:13Okay…..je zou toch denken dat ze dat dan ook controleren. Het komt inderdaad niet zo vaak voor en in de regel door rauw vlees (bijvoorbeeld filet americain) of ongaar vlees. Soms ook door bepaalde afslanktabletten die uit India komen.
Reageren
In ieder geval goed om het toch even opnieuw te laten onderzoeken.Anoniem30 december 2015 om 14:02Toch nog een vraagje, moet ik wachten tot ik iets zie in de ontlasting, of zitten er, als ik inderdaad zo’n lintworm zou hebben, hoe dan ook onzichtbare sporen in elke drol?
ReagerenJohn (moderator)
30 december 2015 om 17:43Je hoeft niet te wachten. Lever zo snel mogelijk de ontlasting in.
ReagerenAnna30 juli 2018 om 10:49Ik heb hetzelfde na ontlastingsonderzoek kwam er ook niks uit…..wat was het bij jou?
Reageren