Zoeken Vraag het forum

Overmatig slijm en soms alleen slijm ontlasting

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Dirk2137

Ik krijg over een paar uur meen colonscopie omdat er bloed in mijn ontlasting is gevonden bij het bevolkingsonderzoek. Ik heb al een paar maanden last van slijm bij mijn ontlasting zoals op de foto’s van Cotje te zien is. Ook ik heb al jaren last van divertikels die ook regelmatig ontstoken waren met pijn tot gevolg. Mijn vitamine B was laag en ik ben supplementen gaan gebruiken. Nu bijna nooit last meer. Ik ben vreselijk bezorgd voor de uitslag van de coloscopie. Bloed en slijm zijn alarmsignalen voor darmkanker en ik heb dat dus. De verpleegster zei tijdens het intake gesprek dat ze gokt op een divertikel maar ik geloof daar niet in omdat ik nooit eerder deze klachten heb gehad. Momenteel weet ik even niet waar ik het zoeken moet van de stress.

Dirk2137

@Cotje, probeer eens vitamine B te nemen, ik heb hier heel veel baat bij.

Reageren
    John (moderator)

Een divertikel zou toch best kunnen. Die kunnen namelijk spontaan ontstaan. Soms zitter ze er langer en heb je er geen last van

Reageren
    #ikweetraad

Ontlasting wat ik hier veel lees. Is goed iedere keer achterom te kijken. Mijn ontlasting is sinds 2016 nooit normaal. Alle varianten komen voorbij. Incl. Soms bloed en vaak Slijm. Ik heb ernstige PDS en dicerticulose. Wel goed altijd een arts hier een label aan te geven.

Reageren
    Leonie

@dirk2137, wat is er uitgekomen , uit het onderzoek wat je hebt gehad? Mvg

Reageren
    Leonie

Beste Dirk,
    Wat was de uitslag nav jouw onderzoek?
    En John…kan stress, ook de slijmproductie bevorderen?
    Het lastig is dat je geen stress ervaart, maar doordat je dit hebt, krijg je stress en kom je in een visuele cirkel terecht heb ik het idee…

Reageren
    Zelfde symptomen

Hoi hoi! Ik ben hier een keer eerder geland en toen kwam er geen duidelijk antwoord.. ik ben naar de dokter geweest en uiteindelijk (na weken) blijkt het Candida in de darmen te zijn. Kuur nu bezig en nu na twee weken begint het iets beter te worden. (Kan 6 weken duren)

Hopelijk hebben jullie hier wat aan

Reageren
    Rabi

Bonjour ,
    Alors c’est quoi votre résultat après la colposcopie . Merci

Reageren
    Adje

Veel slijm bij enterocele en rectocele.

Reageren
    Lynx

Het zijn parasieten. Doe een parasieten kuur die alle cyclussen van parasieten elimineren en je hebt weer normale ontlasting. Zoek een gezondheids winkel en koop het daar ipv bij de huisarts. Natuurlijke producten werken het beste met je lichaam

Reageren
Reageer op: Overmatig slijm en soms alleen slijm ontlasting
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.