Zoeken Vraag het forum

Geen honger

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Marco

In de ochtend neem ik een boterham met ei en een glas appelsap,daarna heb ik de hele dag geen honger meer en eet ik om 7 uur in de avond een ruime maaltijd maar niet omdat ik honger heb.Het smaakt me prima.Is dat normaal dat je dan nooit het hongergevoel hebt?(heb het gevoel dat ik ook de hele dag niets zou kunnen eten.maak me n beetje zorgen omdat ik overal lees dat je met een verminderde eetlust ook iets ernstigs kan hebben)

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik zou dat toch maar eens met de huisarts bespreken

Reageren
    Suzan

Hoi,

Ik weet niet hoe actief je overdag bent? Want als je weinig beweegt, heb je ook minder trek, zonder dat je ziek bent of iets ergs mankeert. Dat merk ik zelf heel duidelijk nu ik door een blessure vrijwel de hele dag stil zit. Dan moet ik er overdag ook om denken dat ik wat eet.

Je kunt ook voor jezelf vaste tijden nemen waarop je een eet moment plant, dat doe ik nu ook. Dan weet je zeker dat je genoeg binnenkrijgt op een dag.

Hopelijk stelt dit je wat gerust, groetjes Suzan

Reageren
    Marco

Ik eet nu extra niet omdat ik op t hongergevoel wacht,maar dat komt niet.ik zou er geen moeite mee hebben om tussendoor ook te eten

Reageren
    John (moderator)

Probeer in ieder geval wel 3 x per dag iets te eten.

Reageren
    Marco

In de ochtend eet ik ook pas om n uur of 10,ben ook de hele dag thuis dus weinig energieverbruik.wel af en toe een stukje lopen.ik heb ook de afgelopen 2 weken bewust een dieet gevolgd 3 kilo afgevallen(toen at ik ook bewust maar 2 x per dag).had deze info misschien eerder er al bij moeten zetten.Dus gewoon 3 x per dag eten en nog effe wachten met naar de huisarts gaan?

Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat je sowieso even moet wachten ivm corona, maar in ieder geval welk 3 x per dag eten en suikers neen beetje vermijden.

Reageren
    Suzan

Als je dieet om af te vallen, is het ook beter om juist meerdere kleine porties op een dag te eten dan twee grotere?

Reageren
Reageer op: Geen honger
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.