Zoeken Vraag het forum

Darmen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Verhoogde calprotectine

Hallo allemaal,

Mijn mdl arts een onderzoek verricht naar mijn bloed (waar niks uit kwam) en naar mijn ontlasting waar wel iets uit kwam namelijk het volgende:

Calprotectine: 138 mg/kg als waarde.

Mijn bel afspraak is pas over twee weken en ik heb ondertussen zitten spitten op internet maar het wordt maar niet duidelijk wat die waarde betekend. Ik denk namelijk dat ik de ziekte van Crohn heb en heb dit ook voorgelegd aan de MDL arts maar zij denkt dat ik een prikkelbare darm syndroom heb (dat was voor de twee onderzoeken).

Maar als je prikkelbare darm syndroom hebt dan heb je dan toch geen verhoging van Calprotectine?

5 reacties
    Reageren
    Verhoogde calprotectine

Dus het kan het wel zijn als ik zo lees?

Want heb ook koorts van 38,5 al 4 maanden, slikproblemen waardoor ik alleen vloeibaar eet, druk op mijn borst, gewrichtspijn (mijn hele leven al) en erge buikpijnen (tijdens en na het eten wat ik ook mijn hele leven heb). De pijn is zo erg dat ik soms flauwval.

Reageren
    John (moderator)

Het zou kunnen, maar daar is dan toch verder onderzoek voor nodig

Reageren
    Ik

Hier zeiden ze ook ohhh is pds..

Nu waardw van 190…

Over 6 weken onderzoek.

weet jij al meer?

Reageren
    Verhoogde calprotectine

Er is bij mij een scopie gedaan maar daar zag mijn arts niks. Een hele schone darm. Desondanks heeft ze besloten om mij vast te houden en op controle te houden. Ik moet binnenkort er weer naar toe.

Reageren
Reageer op: Darmen

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

2 min leestijd

Nieuwe website Dokter.nl komt eraan (week 24)

4 min leestijd

Eczeem en hooikoorts: waarom ze zo vaak hand in hand gaan

4 min leestijd

Hooikoorts en immunotherapie: wanneer is het een optie?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.