-
Verhoogde calprotectine14 april 2020 om 15:27
Hallo allemaal,
Mijn mdl arts een onderzoek verricht naar mijn bloed (waar niks uit kwam) en naar mijn ontlasting waar wel iets uit kwam namelijk het volgende:
Calprotectine: 138 mg/kg als waarde.
Mijn bel afspraak is pas over twee weken en ik heb ondertussen zitten spitten op internet maar het wordt maar niet duidelijk wat die waarde betekend. Ik denk namelijk dat ik de ziekte van Crohn heb en heb dit ook voorgelegd aan de MDL arts maar zij denkt dat ik een prikkelbare darm syndroom heb (dat was voor de twee onderzoeken).
Maar als je prikkelbare darm syndroom hebt dan heb je dan toch geen verhoging van Calprotectine?
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
14 april 2020 om 17:37Verhoogde calprotectine17 april 2020 om 13:54Dus het kan het wel zijn als ik zo lees?
Want heb ook koorts van 38,5 al 4 maanden, slikproblemen waardoor ik alleen vloeibaar eet, druk op mijn borst, gewrichtspijn (mijn hele leven al) en erge buikpijnen (tijdens en na het eten wat ik ook mijn hele leven heb). De pijn is zo erg dat ik soms flauwval.
ReagerenJohn (moderator)
17 april 2020 om 14:06Het zou kunnen, maar daar is dan toch verder onderzoek voor nodig
ReagerenIk17 mei 2020 om 09:19Hier zeiden ze ook ohhh is pds..
Nu waardw van 190…
Over 6 weken onderzoek.
weet jij al meer?
ReagerenVerhoogde calprotectine3 oktober 2020 om 10:38Er is bij mij een scopie gedaan maar daar zag mijn arts niks. Een hele schone darm. Desondanks heeft ze besloten om mij vast te houden en op controle te houden. Ik moet binnenkort er weer naar toe.
Reageren