- Anoniem21 maart 2020 om 19:05
Hallo ik ben vandaag denk ik al 6 naar de wc geweest om behoefte te doen. Ook heb ik ontzettend veel last van winderigheid heel de dag door het is gewoon BESCHAMEND.
Waar kan dat aan liggen ik heb zoiezo elke dag wel dat ik meerdere keren naar de wc en daarbij veel last van winderigheid moet om ‘porties’ behoefte te doen of heb ik gewoon snelle stoelgang.
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
21 maart 2020 om 19:06Het zou aan je voedingspatroon kunnen liggen
ReagerenAnoniem21 maart 2020 om 19:18OK bedankt maar wat bedoel je dan? Wat ik eet of wanneer ik het eet of beide?
Ik heb namelijk bar weinig zelf beheersing wat eten betreft. Ik probeer al tijden gezonder te eten maar door dagelijkse frustraties in mijn leven wend ik me telkens tot snelle ongezonde dingen. Ik weet niet meer hoe ik dit moet oplossen ik ben hier al 5 jaar mee bezig al dan niet langer.
ReagerenJohn (moderator)
21 maart 2020 om 19:29Het zal inderdaad een combinatie van beiden zijn. Te veel suikers en te veel vette spullen is de garantie voor darmproblemen
ReagerenAnoniem21 maart 2020 om 19:40Ok bedankt, ik eet inderdaad veel suikers en vetten nu ik er zo over nadenk. Komt door frustraties. Ik heb zojuist een dietiste gecontacteerd, hopelijk kan die mij helpen met zelfbeheersing?
ReagerenJohn (moderator)
21 maart 2020 om 19:41Ze kan je helpen met het kiezen van de juiste voeding, maar de zelfbeheersing zul je toch zelf moeten doen.
ReagerenCatootje22 maart 2020 om 08:25Belangrijk is om te zorgen voor een combinatie van complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment. Matig met snelle suikers. De geraffineerde suikers beter laten staan. Regelmatig eten maar ook niet te vaak. Zorgen dat je gezonde dingen bij je hebt. Bijvoorbeeld van die dikke crackers met zaden, waarin redelijk wat eiwit zit. En zorgen voor gezondere varianten van gerechten. Zoals een volkoren pizzabodem die je zelf belegt.
In de betere vitaminezaak of bij een natuurgenezer kan je advies krijgen over voedingssupplementen en iets voor je darmen. Door tekorten grijp je ook eerder naar verkeerde voeding. Ook zou je edelgistvlokken kunnen nemen. Daarin vitamine B, zink en chroom, die goed zijn voor je bloedsuikerspiegel, waardoor je eerder verzadigd bent. Misschien ook dat je candida hebt. En wat aan die frustraties doen. Kan persoonlijk zijn wat daarvoor handig is. Dingen uitspreken is wel belangrijk. Misschien bepaalde bloesemremedies voor meer harmonie.
Reageren