Zoeken Vraag het forum

Veel naar de wc gaan per dag voor behoefte en winderigheid

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo ik ben vandaag denk ik al 6 naar de wc geweest om behoefte te doen. Ook heb ik ontzettend veel last van winderigheid heel de dag door het is gewoon BESCHAMEND.

Waar kan dat aan liggen ik heb zoiezo elke dag wel dat ik meerdere keren naar de wc en daarbij veel last van winderigheid moet om ‘porties’ behoefte te doen of heb ik gewoon snelle stoelgang.

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het zou aan je voedingspatroon kunnen liggen

Reageren
    Anoniem

OK bedankt maar wat bedoel je dan? Wat ik eet of wanneer ik het eet of beide?

Ik heb namelijk bar weinig zelf beheersing wat eten betreft. Ik probeer al tijden gezonder te eten maar door dagelijkse frustraties in mijn leven wend ik me telkens tot snelle ongezonde dingen. Ik weet niet meer hoe ik dit moet oplossen ik ben hier al 5 jaar mee bezig al dan niet langer.

Reageren
    John (moderator)

Het zal inderdaad een combinatie van beiden zijn. Te veel suikers en te veel vette spullen is de garantie voor darmproblemen

Reageren
    Anoniem

Ok bedankt, ik eet inderdaad veel suikers en vetten nu ik er zo over nadenk. Komt door frustraties. Ik heb zojuist een dietiste gecontacteerd, hopelijk kan die mij helpen met zelfbeheersing?

Reageren
    John (moderator)

Ze kan je helpen met het kiezen van de juiste voeding, maar de zelfbeheersing zul je toch zelf moeten doen.

Reageren
    Catootje

Belangrijk is om te zorgen voor een combinatie van complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment. Matig met snelle suikers. De geraffineerde suikers beter laten staan. Regelmatig eten maar ook niet te vaak. Zorgen dat je gezonde dingen bij je hebt. Bijvoorbeeld van die dikke crackers met zaden, waarin redelijk wat eiwit zit. En zorgen voor gezondere varianten van gerechten. Zoals een volkoren pizzabodem die je zelf belegt.

In de betere vitaminezaak of bij een natuurgenezer kan je advies krijgen over voedingssupplementen en iets voor je darmen. Door tekorten grijp je ook eerder naar verkeerde voeding. Ook zou je edelgistvlokken kunnen nemen. Daarin vitamine B, zink en chroom, die goed zijn voor je bloedsuikerspiegel, waardoor je eerder verzadigd bent. Misschien ook dat je candida hebt. En wat aan die frustraties doen. Kan persoonlijk zijn wat daarvoor handig is. Dingen uitspreken is wel belangrijk. Misschien bepaalde bloesemremedies voor meer harmonie.

Reageren
Reageer op: Veel naar de wc gaan per dag voor behoefte en winderigheid
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.