Zoeken Vraag het forum

Meerdere keren per dag naar de WC voor een #2

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb hier al een tijdje last van, zeg maar gerust jaren, ik moet bijna elke dag meerdere keren naar de WC voor een nummer 2 en deze ontlasting is dan ook maar zelden solide. Het is geen diarree maar meer beetje tussen in en vaak wat lichter van kleur.

Ook als ik bijv. uitga moet ik bijna altijd ineens naar de WC voor nummer 2. ’s ochtends gaat het meestal wel alhoewel, ik heb ook vaak dat als ik eenmaal ben geweest ik na een uur weer moet voor ‘de rest’. Ik wordt er helemaal gek van en vlak voor dat ik moet gaat het vaak gepaard met veel winderigheid ook na het eten trouwens.

Soms gebruik ik weleens immodium vlak voor het uitgaan en dat wil weleens helpen en opeens is de ontlasting dan ineens solide de volgende ochtend, maar soms helpt het ook juist helemaal niet tijdens het uitgaan terwijl het de keer ervoor bijv. wel hielp.

Ik heb weleens een lactose intolerantie onderzoek gedaan maar de score die daar uit kwam was behoorlijk laag. Ik zit al een tijdje thuis maar ik wordt al gek van de gedachte weer aan het werk te moeten aangezien ik meerdere keren naar de WC moet en het gepaard gaat met winderigheid stel je voor dat ik op een kantoor zou werken! Ik vind het zoiezo al heel moeilijk om de nummer 2 er uit te krijgen als ik ergens anders ben dan thuis (ik woon alleen) ook al voel ik de aandrang.

Ik wordt er helemaal gek van. Iemand advies?

2 reacties
    Reageren
    anonymous

Ja, ik ken dit probleem en heb hier ook jaren last van gehad. Kan ook ten koste gaan van je sociale leven. De oplossing die ik gevonden heb is psylliumvezels whole husk. 1 schepje in een groot glas water voor het slapengaan.

Reageren
    Catootje

Belangrijk is om in elk geval te zorgen voor de juiste voeding, met zoveel mogelijk ongeraffineerde producten en genoeg variatie. Zorgen voor complexe koolhydraten, voldoende eiwitten, gezonde vetten en voldoende vezels. Goed naar je lichaam luisteren wat je kan verdragen en wat niet.

Ook kunnen bepaalde tekorten een  rol spelen, zoals magnesium en vitamine B en D. Voor een goede stoelgang zijn oplosbare vezels, zoals de genoemde psyllium maar ook inuline en appelvezels goed. Ook lijnzaad, goed fijngekauwd, kan helpen.

Reageren
Reageer op: Meerdere keren per dag naar de WC voor een #2
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.