- neevk18 juli 2019 om 10:19
Hoi Allen,
Ik heb enkele dagen last van hevige kramp die alleen optreed bij aandrang en tijdens de ontlasting. De ontlasting begint redelijk normaal stevig en na de 2e / 3e keer naar de wc te zijn geweest (lange sessies van 15min vaak) wordt het dunner tot voor me gevoel het meeste er uit is en knap ik snel op. tussen die periodes kramp, onaangenaam gevoel, soms beetje slap. vaak in de ochtend. en daarna gaat het rond middaguur al stukken beter.
Vervolgens heb ik 2 a 3 dagen geen stoelgang en begint het liedje opnieuw. Ik eet lauter volkoren producten, (vaak brood, vlees, kip, matige hoeveelheid groente, nagenoeg geen fruit) Omdat het zo onvoorspelbaar is en de aandrang redelijk plots komt opzetten en ik dan echt wel binnen 30min een toilet moet vinden is het heel vervelend.
Daarnaast moet ik zeggen dat ik momenteel wat minder weerstand heb ben licht verkouden en minder fit dan normaal al voel ik me zeker niet beroerd. Vinden jullie dat ik gewoon gezond moet eten en mijn darm flora en weerstand de tijd moet geven of richting een dokter moet gaan?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
18 juli 2019 om 22:26Kun je me misschien vertellen waarom je zolang op toilet zit? Dat is namelijk niet goed
Reagerenneevk21 juli 2019 om 09:18Nou ja, het erge is, in een sessie van 10 / 15 min krijg ik niet alles er uit.
Dus moet vaak na 15 / 30min nog ene keer terug 5 a 10 min voor de rest.Ik heb dit niet atlijd gehad die houd nu 2.5 week aan ofzo.
Na mijn post op de 18e ben ik zojuist weer voor het eerst naar de wc gegaan. kortom er zit ene dag of 3 tussen. Wederom voel ik me kiplekker er voor en tijdens de ontlasting ga ik een beetje trillen en krijg ik wat kramp wederom 15min gezeten begint van dik en stevig naar wat dunner (niet echt diarree) de ontlasting is echt veel (ook logisch na 3 dagen) en heb nog niet hel gevoel dat alles er uit is.Ik eet echt alleen volkoren producten. Tussen de ontlasting door heb ik geen kramp, pijn of vol gevoel.
ReagerenCatootje22 juli 2019 om 08:30Colon Clean wil nog weleens helpen. Vergroot het volume, waardoor het makkelijker gaat. Zijn oplosbare vezels die ook belangrijk zijn. Verder eens naar een orthomoleculair therapeut voor je weerstand. Problemen met je ontlasting kunnen ook deels te maken hebben met tekorten aan voedingsstoffen en je darmflora. Misschien dus probiotica maar vraag advies. Als volkoren betekent voorl veel tarwe: die is minder gunstig voor je gezondheid dus ik zou wel afwisselen.
Reageren