- Anoniem25 april 2019 om 12:06
heb af en toe een bultje uit de anus. Doet geen pijn. En bloed ook niet. Er staat wel wat druk op de anus. Niet de hele dag , maar wel veel. Wel bekend met aambeien na de bevalling 8 jaar geleden. Hoogstwaarschijnlijk is dit ook een aambei?
Maar moet ik daar mee naar de dokter? En helpt een crème ook bij druk op de anus en slinkt de aambei dan?
19 reactiesReagerenJohn (moderator)
25 april 2019 om 17:50Het kan zeker een aambei zijn. als de aambei weg gaat, dan gaat in de regel ook se druk weg… dus probeer een aambeienzalf
ReagerenAnoniem25 april 2019 om 18:08Nog een vraagje. Kan hij ook huidkleurig zijn? BVD.
ReagerenJohn (moderator)
25 april 2019 om 18:22Dat zou kunnen. Maar doorgaans zijn ze paars/blauw
ReagerenAnoniem26 april 2019 om 07:52Sorry ben ik weer. Maar kan je ook druk en ongemakkelijk gevoel hebben bij een inwendige aambei? Heb geen bloed en dat bobbeltje lijkt meer verdikte huid aan de buitenkant….
heb teveel zitten googelen( stom) en weer iets over anuskanker gezien. Nu beetje in paniek
ReagerenJohn (moderator)
26 april 2019 om 23:11Ga dan naar de huisarts en laat ernaar kijken ! En ja, dat ongemakkelijke gevoel kun je ook bij inwendige aambeien hebben
ReagerenAnoniem2 mei 2019 om 11:11Bij het inbrengen Vd canule van de aambeiencreme is het pijnlijk. Lijkt te voelen of ik ergens tegen aan kom. Gaat moeizaam. Is dit normaal?
ReagerenJohn (moderator)
2 mei 2019 om 16:09je moer eerst voorzichtig een klein beetje creme uit de tube duwen, zodat die van buiten op de canule zit
ReagerenAnoniem2 mei 2019 om 16:33Had ik gedaan idd. En wat vaseline erop gedaan.
ReagerenJohn (moderator)
2 mei 2019 om 16:47Voorzichtig inbrengen dus. Je weet zeker dat je een inwendige aambei hebt?
ReagerenAnoniem2 mei 2019 om 17:19Heb een drukkend gevoel. Gister was het gevoel weg. En vanmorgen na ontlasting weer drukkend gevoel. Geen bloed. Wat zal het anders kunnen zijn?
ReagerenJohn (moderator)
2 mei 2019 om 18:50Dat lijkt toch alleszins op een aambei
ReagerenRoger2 mei 2019 om 20:44Je kunt ook een zetpil gebruiken voor inwendige aambeien. Als de canule pijn doet krijg je de zetpil mogelijk net iets dieper en krijg je ook meer zalf in de anus ingebracht. Â Inwendige aambeien kunnen een drukkend gevoel geven, vooral voor en na ontlasting. Prikken en jeuken hoort er ook bij.
ReagerenAnoniem3 mei 2019 om 18:51Bedankt beide.
Heb het bijna constant. En kan je met de canule op de aambei stuiten? Of is dat niet voelbaar?
ReagerenRoger3 mei 2019 om 20:01Ik denk dat dat wel kan ja. Maar sowieso is de huid in de anus erg kwetsbaar dus ook zonder aambei kan het pijnlijk zijn om met een scherp voorwerp naar binnen te gaan.
Reageren