Zoeken Vraag het forum

Aambei

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

heb af en toe een bultje uit de anus. Doet geen pijn. En bloed ook niet. Er staat wel wat druk op de anus. Niet de hele dag , maar wel veel. Wel bekend met aambeien na de bevalling 8 jaar geleden. Hoogstwaarschijnlijk is dit ook een aambei?

Maar moet ik daar mee naar de dokter? En helpt een crème ook bij druk op de anus en slinkt de aambei dan?

19 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het kan zeker een aambei zijn. als de aambei weg gaat, dan gaat in de regel ook se druk weg… dus probeer een aambeienzalf

Reageren
    Anoniem

Nog een vraagje. Kan hij ook huidkleurig zijn? BVD.

Reageren
    John (moderator)

Dat zou kunnen. Maar doorgaans zijn ze paars/blauw

Reageren
    Anoniem

Sorry ben ik weer. Maar kan je ook druk en ongemakkelijk gevoel hebben bij een inwendige aambei? Heb geen bloed en dat bobbeltje lijkt meer verdikte huid aan de buitenkant….

heb teveel zitten googelen( stom) en weer iets over anuskanker gezien. Nu beetje in paniek

Reageren
    John (moderator)

Ga dan naar de huisarts en laat ernaar kijken ! En ja, dat ongemakkelijke gevoel kun je ook bij inwendige aambeien hebben

Reageren
    Anoniem

Bij het inbrengen Vd canule van de aambeiencreme is het pijnlijk. Lijkt te voelen of ik ergens tegen aan kom. Gaat moeizaam. Is dit normaal?

Reageren
    John (moderator)

je moer eerst voorzichtig een klein beetje creme uit de tube duwen, zodat die van buiten op de canule zit

Reageren
    Anoniem

Had ik gedaan idd. En wat vaseline erop gedaan.

Reageren
    John (moderator)

Voorzichtig inbrengen dus. Je weet zeker dat je een inwendige aambei hebt?

Reageren
    Anoniem

Heb een drukkend gevoel. Gister was het gevoel weg. En vanmorgen na ontlasting weer drukkend gevoel. Geen bloed. Wat zal het anders kunnen zijn?

Reageren
    John (moderator)

Dat lijkt toch alleszins op een aambei

Reageren
    Roger

Je kunt ook een zetpil gebruiken voor inwendige aambeien. Als de canule pijn doet krijg je de zetpil mogelijk net iets dieper en krijg je ook meer zalf in de anus ingebracht.  Inwendige aambeien kunnen een drukkend gevoel geven, vooral voor en na ontlasting. Prikken en jeuken hoort er ook bij.

Reageren
    Anoniem

Bedankt beide.

Heb het bijna constant. En kan je met de canule op de aambei stuiten? Of is dat niet voelbaar?

Reageren
    Roger

Ik denk dat dat wel kan ja. Maar sowieso is de huid in de anus erg kwetsbaar dus ook zonder aambei kan het pijnlijk zijn om met een scherp voorwerp naar binnen te gaan.

Reageren
Reageer op: Aambei
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

2 min leestijd

Nieuwe website Dokter.nl komt eraan (week 24)

4 min leestijd

Eczeem en hooikoorts: waarom ze zo vaak hand in hand gaan

4 min leestijd

Hooikoorts en immunotherapie: wanneer is het een optie?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.