- Harry8 januari 2019 om 15:11
ik heb veel buikpijn, en lijkt net of pijn verspreidt door me lichaam, wazig in hoofd hoofdpijn en veel boeren. Ben bij HA geweest maar die neemt me niet serieus. Nu heb ik veel witte, rijstkorrelachtige puntjes in ontlasting en soort sliertdraden wit/gele..
is er een verschil waardoor je zelf kan weten of het varkenslintworm is?
8 reactiesReagerenJohn (moderator)
9 januari 2019 om 00:03Dat lijkt niet op varkenslintworm, maar parasieten zijn niet uitgesloten. Terug naar de huisarts dus en een ontlastingsonderzoek laten doen
Reagerenharry9 januari 2019 om 01:24Bedankt Tandor,
Ik heb een parasieten onderzoek gehad bij een internist vorige week die heeft echter alleen op parasieten gekeken geen wormen of worm eieren, dit was niet aangestreept op het formulier, wilde bij het inleveren het eigenlijk nog zelf erbij invullen maar acht ach laat maar. Ik begrijp dat varkenslintwormen geen eieren naar buiten gooien maar rundlintworm wel,
ReagerenJohn (moderator)
9 januari 2019 om 23:32ga dan naar de huisartsen laat de ontlasting opnieuw onderzoeken
ReagerenDalina13 januari 2023 om 14:40Dat heb ik ook en mijn slaapritme is helemaal verstoord wat is er noch met die ontlasting gaat het nu wel weer beter ?
ReagerenDmbb18 juli 2023 om 22:25Ik vroeg me af of dit ook eitjes zijn van een of andere parasiet want heb veel klachten aan me buik en heb nu ineens erg veel van deze dingen in mijn ontlasting. (Heb walnoottinctuur gebruikt) en heb niks gegeten met sesamzaadjes of iets dergelijks!
ReagerenBijlagen:
Michelle27 juni 2025 om 12:49Beste ,
Zo ziet mij ontlasting er al bijna een week uit?
Moet ik me zorgen maken of is er niks aan de hand ?Groetjes M
ReagerenMichelle27 juni 2025 om 13:01Suus27 juni 2025 om 13:29Als denktt last van parasieten te hebben, kun je beter ontlasting inleveren bij de huisarts.
Reageren
Dan kan die (laten) bepalen om wat voor parasieten het gaat en waarmee die bestreden kunnen worden.
Dat werkt effectiever dan eerst hier proberen een foto te aatsen en vervolgens alsnog naar de huisarts te gaan voor behandeling