- Patrick26 augustus 2018 om 21:11
Tandor, hoop dat je me kunt helpen. Zal het goed proberen te omschrijven. Ik heb iedere ochtend ontlasting. Ik krijg aandrang en de eerste ontlasting komt er altijd makkelijk uit. Wel is het eerste stuk harder en rond maar wordt de drol steeds platter, soms slierten. Zie foto, soms is het nog platter. Vervolgens heb ik altijd het gevoel dat er nog iets achterblijft, niet door aandrang maar alsof er nog iets achter mijn anus zit. Dit pers ik er met moeite uit en is dat gevoel vaak weg. Wat ik er dan nog uit pers is zeer weinig. Ook is het zo dat bij het ontlasten er een aambei naar buiten komt die vanzelf weer terug gaat. Laatste 3 maanden 3 keer proctoscopie gehad en zagen ze aardig wat aambeien weefsel. Mijn vragen zijn, vanwaar de platte stoelgang, soms slierten? Zou het gevoel dat er nog wat achter de anus zit komen door de aambei die naar buiten komt? Laatste vraag? Als ik een tumor in de endeldarm heb, hadden ze dat moeten zien tijdens de proctoscopie? Of zien ze hier maar een stukje? Bedankt vast tandor.
9 reactiesReagerenpatrick26 augustus 2018 om 21:12Hier een voorbeeld van de ontlasting, soms is het nog platter. Maar soms ook dik, met name als de ontlasting steviger of harder is
ReagerenCatootje27 augustus 2018 om 00:16EEn middel als Colon Clean kan het volume van je ontlasting wat vergroten en de stoelgang vergemakkelijken. Verder zorgen voor voldoende voedingsstoffen en gezonde vetten. Een gehurkte toiletgang is beter, ook ter voorkoming van aambeien. Met een speciaal wc-krukje boots je die hurkhouding na. En misschien eens een zorgen voor een goede darmreiniging. Zelf een kuurtje op basis van oliepalmvezel gedaan, dat je hele darmen schoonmaakt.
ReagerenJohn (moderator)
27 augustus 2018 om 01:10Als je aambeien / weefsel in de anus hebt, kan dat voor een plattere ontlasting zorgen
ReagerenPatrick27 augustus 2018 om 07:06Tandor, bedankt voor je snelle reaktie. Wat verklaart dat de stoelgang in het begin niet plat is? Andere vraag was of ze met een proctoscopie een tumor in de endeldarm hadden moeten kunnen ontdekken of zien ze niet alles?
ReagerenJohn (moderator)
27 augustus 2018 om 10:06Dat het eerste deel niet plat is, kan door wat uitdroging komen in de endeldarm. De ontlasting is dan in het begin iets harder. En tumor zou zeker gezien zijn. Maar je hebt ook geen klachten die daarbij zouden kunnen passen
Reagerenpatrick27 augustus 2018 om 10:11nogmaals heel erg dank tandor….waardeer ik zeer.
Mijn laatst vraag, ik heb gelezen dat ze met een proctoscoop een deel van de endeldarm kunnen bekijken….vandaar mijn vraag of ze een tumor zouden hebben gezien….als ze alleen een deel van de endeldarm kunnen bekijken, hoe zouden ze de tumor per dedinitie dan moeten hebben gezien? of bedoel je als het hoger zou zitten zou je daar iig geen platten ontlasting van krijgen?
nogmaals, ik waardeer het zeer
ReagerenJohn (moderator)
27 augustus 2018 om 11:42Een tumor in de endeldarm zou gezien zijn., De platte ontlasting wordt nooit hoger in de darm veroorzaakt, maar altijd in de endeldarm of in en rond de anus
ReagerenPatrick27 augustus 2018 om 12:09wederom bedankt… Maar kan de proctoscoop de hele endeldarm zien?
ReagerenJohn (moderator)
27 augustus 2018 om 22:27Ja
Reageren