Zoeken Vraag het forum

Externe aambei

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Jaap

Hi,

Vermoedelijk heb ik last van een externe aambei.

Ik voel op de rand van mijn anus een buldje dat pijnlijk is en ook regelmatig bloed na de ontlasting.

Voorheen had ik dit wel vaker maar trok het op één of andere manier weer naar binnen/weg. Nu blijft het bultje helaas zitten.

Ik heb het aan mijn dokter voorgelegd. Die heeft er niet naar gekeken maar wel zalf en zakjes voorgeschreven om mijn ontlasting wat dunner te maken.

Nu lees ik op internet veel verhalen over aambeien waaronder trombose aambeien die kunnen ontstaan.

Ik vraag mij nu eigenlijk af in hoe verre dit vanzelf weg kan gaan? Ik ga over een maand op vakantie en heb eigenlijk geen zin om met een pijnlijke anus op pad te gaan. Vandaar mijn vraag. Wellicht dat ik anders nog voor die tijd actie kan ondernemen.

Overigens is het bultje wel pijnlijk maar niet extreem. Ik kan gewoon zitten. Het zit er nu ongeveer 5 dagen.

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

ga terug naar de huisarts en laat er dan naar kijken. Die kan er iets voor voorschrijven ( voor de aambei)

Reageren
    Jaap

De dokter heeft er ook iets voor voorgeschreven. Namelijk zalf en zakjes poeder om de ontlasting dunner te maken.

De dokter heeft er echter niet naar gekeken. Punt is alleen dat ik op internet lees dat deze middeltjes alleen de pijn verzachten of wegnemen en dus maar tijdelijk zijn. Het lijkt er dus op dat een aambei niet van zelf weg gaat?

Reageren
    John (moderator)

het is geen middel tegen de aambei, maar om de ongemakken van harde ontlasting weg te nemen. Een aambei gaat niet altijd vanzelf weg

Reageren
Reageer op: Externe aambei
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.