- Jaap9 augustus 2018 om 09:12
Hi,
Vermoedelijk heb ik last van een externe aambei.
Ik voel op de rand van mijn anus een buldje dat pijnlijk is en ook regelmatig bloed na de ontlasting.
Voorheen had ik dit wel vaker maar trok het op één of andere manier weer naar binnen/weg. Nu blijft het bultje helaas zitten.
Ik heb het aan mijn dokter voorgelegd. Die heeft er niet naar gekeken maar wel zalf en zakjes voorgeschreven om mijn ontlasting wat dunner te maken.
Nu lees ik op internet veel verhalen over aambeien waaronder trombose aambeien die kunnen ontstaan.
Ik vraag mij nu eigenlijk af in hoe verre dit vanzelf weg kan gaan? Ik ga over een maand op vakantie en heb eigenlijk geen zin om met een pijnlijke anus op pad te gaan. Vandaar mijn vraag. Wellicht dat ik anders nog voor die tijd actie kan ondernemen.
Overigens is het bultje wel pijnlijk maar niet extreem. Ik kan gewoon zitten. Het zit er nu ongeveer 5 dagen.
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
9 augustus 2018 om 10:38ga terug naar de huisarts en laat er dan naar kijken. Die kan er iets voor voorschrijven ( voor de aambei)
ReagerenJaap9 augustus 2018 om 10:44De dokter heeft er ook iets voor voorgeschreven. Namelijk zalf en zakjes poeder om de ontlasting dunner te maken.
De dokter heeft er echter niet naar gekeken. Punt is alleen dat ik op internet lees dat deze middeltjes alleen de pijn verzachten of wegnemen en dus maar tijdelijk zijn. Het lijkt er dus op dat een aambei niet van zelf weg gaat?
ReagerenJohn (moderator)
9 augustus 2018 om 10:51het is geen middel tegen de aambei, maar om de ongemakken van harde ontlasting weg te nemen. Een aambei gaat niet altijd vanzelf weg
Reageren