Zoeken Vraag het forum

Opgeblazen maag

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Boterbloem

In 1 jaar tijd is mijn maag vreselijk opgezwollen! Ook wel buik en heupen.het begon met pijnaanvallen wat naar de rug trok.sinds die tijd ben ik 10 kilo aangekomen! Heb maagonderzoek gehad en galblaas. Tevens longfoto. Niet veel kwam er uit. Alleen breukje in middenrif maar dat was al eens eerder vastgesteld. Nu heb ik half jaar erover gedaan om bij endocrinoloog mijn schildklier te onderzoeken. Ben nu lage dosering levothyrox 50mg aan het nemen. Mijn antistoffen was nogal hoog. Maar alles lijkt grensgeval te zijn van trage schildklier waarschijnlijk.verder train ik bijna elke dag 2-3 uur! Val niks af!! At meestal 2x pd.of fruit erbij. Probeer eerder in ochtend te gasn eten om zo meerdere keren te eten. Atkinsdieet hielp vroeger wel maar nu ook niet. Ben 63 en was altijd redelijk slank. Mijn maag leid een eigen leven alsof het elke dag opgepompt wordt!! Ziet er ECHT niet gezond uit..als ik in spiegel kijk zie ik aan beide zijden mijn buikspieren en maag en buikholte puilt als idioot uit ! Zo heb ik er nog nooit uitgezien en weet niet de oorzaak. Soms lees ik over oestrogenen verlaging meer vetcellen aanmaken. Heb natuurlijk nog opvliegers voel mij ook vaak niet mijzelf…ben zo wanhopig en wil mezelf weet zijn. Voel mij door overgewicht erg ongelukkig ook omdat ik van alles doe maar niks helpt. WAT IS VERDORIE NOU DE OORZAAK?????

1 reactie
    Reageren
    Catootje

Naast de medische weg misschien eens een natuurgeneeskundige raadplegen; iemand die ook verstand heeft van de hormonenboel. Wat belangrijk is wat voedingspatroon betreft is om te zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment. Koolhydraten heb je wel nodig maar wel de juiste. Veel gezonde volken eten redelijk wat koolhydraten. Verder kunnen diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren ondersteunend werken. Veel mensen hebben, zeker op gevorderde leeftijd, te weinig maagzuur en ook tekorten aan allerlei voedingsstoffen. Bloedonderzoek zegt niet zo heel veel over tekorten. Lijnzaad kan helpen je hormonen wat te balanceren.

Reageren
Reageer op: Opgeblazen maag
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.