Zoeken Vraag het forum

Veranderde ontlastingpatroon

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • 1234567

hoi, ik ben een man van 20.

sinds ongeveer een maandje is mijn ontlastingpatroon verandert. Elke ochtend voelde ik bij mn buik aandrang om naar de wc te gaan om mijn ontlastig te doen. Nu in de ochtend voel ik geen aandrang, dus geen gevoel dat ik naar de wc moet voor mijn ontlasting.

het probleem is ik doe mijn ontlasting wel, maar ik voel niet meer zo een gevoel dat me een beetje ‘ pusht ‘ om naar wc te gaan.

soms komt er in de ochtend nu niks terwijl het eerst wel zo was, dan doe ik het bijvoorbeeld in de middag.

mijn voeding is gewoon het zelfde.

Ik maak me ook wel zorgen om

9 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het verschuiven van ontlasten van de ochtend naar de middag is toch verder geen probleem. Je hoeft ’s morgens gewoon niet meer te poepen… en doet dat dan in de middag… Ik zie daar geen probleem in hoor.
    poepen is niet iets dat je perse iedere dag op deelde tijdstippen moet doen

Reageren
    1234567

hoi Tandor.

jaa ik maakte me zorgen omdat ik mijn patroon ken. Dus bij wakker worden was het even naar de wc door het aandrang gevoel. Nu bij het wakker worden heb ik dat gevoel niet meer. Soms voel ik het heel heel heel licht aandrang dan doe ik het wel. Soms is mn ontlasting hard en klein. Soms normaal

dus ik maakte me zorgen of er iets met mijn darmen ofzo is gebeurd

Reageren
    Catootje

Zorgen maken heeft niet zoveel zin; voor oplosbare vezels zorgen heeft meer zin.

Reageren
    John (moderator)

Ik zou me daar geen zorgen over maken. Het kan toch best wel eens veranderen

Reageren
    Anoniem

Is het normaal dat de ontlasting niet elke dag hetzelfde is? Bij mij is het ook nooit praktisch hetzelfde, de ene keer heb ik een worst-achtige vaste ontlasting, de andere keer dan weer een hele zachte ontlasting die er in hopen uit komt en geen worst, nu en dan eens een keertje diarree. Heb voor de rest geen klachten. Heb wel aambeien kan dit er iets mee te maken hebben? Mijn darmen rommelen ook vaak.

Reageren
    John (moderator)

Ja dat kan normaal zijn. Ligt vooral aan wat je eet en drinkt

Reageren
    Anoniem

Ik hoef me hier dus geen zorgen over te maken? Ik heb geen last van krampen, diarree is doorgaans maar één keer en niet aanhoudend. Het is gewoon niet elke dag hetzelfde. Soms komt het er dus uit in hopen en is het hele zachte ontlasting en dan gaat het ook heel snel en soepel eruit. Andere keren is het een gewone worst, niet hard, niet zacht en komt het er gewoon normaal uit. Andere keren is mijn stoelgang dan weer hard en moet ik was meer persen om het eruit te krijgen. Dus dit is een compleet normaal verschijnsel?

Reageren
    John (moderator)

helemaal normaal

Reageren
    Anoniem

Oké, dankjewel!!

Reageren
Reageer op: Veranderde ontlastingpatroon
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.