- Jan16 maart 2018 om 11:19
Misschien niet het meest frisse onderwerp, maar vandaag schrok ik een beetje tijdens mijn ontlasting. Vanochtend was dit niet het geval (voor zover ik weet), echter vanmiddag keek ik achterom en zag ik dat mijn ontlasting wat aan de donkere kant was. Gelijk gaan Googlen en me kapot geschrokken. De afgelopen 2 dagen heb ik last van lichte diarree, dit valt te verklaren door een stuk stress. Echter schrok ik me kapot toen ik zag dat mijn ontlasting aan de donkere kant was. Toch maar voor de zekerheid een stukje genomen met een papiertje en ik zag dat het relatief aan de donkergroene kant zit, wat kan dit betekenen?
Moet ik me nu zorgen maken en de huisarts bellen of toch nog even afwachten?
14 reactiesReagerenJohn (moderator)
16 maart 2018 om 11:25Dat is doorgaans afhankelijk van wat je eet en drinkt. Zeker na diarree.. zonder andere klachten is dat geen reden om bezorgd over te zijn.
ReagerenJan16 maart 2018 om 11:30De afgelopen 2 dagen heb ik ‘s avonds wraps gegeten met rucola, zalm, roomkaas en dergelijke. Daarnaast heb ik gisteravond friet gehad met mayonaise (lekker gezond). Over de dag verspreid boterhammen met hagelslag en een appel, daarnaast veel water gedronken. Over het algemeen een mindere hoeveelheid door de stress (werkdruk).
Verder geen lichamelijke klachten, gister een klein beetje pijn bij de ontlasting maar dat heb ik vaker met diarree. Geen buikpijn oid.
Zou dit daartoe kunnen leiden?
ReagerenJohn (moderator)
16 maart 2018 om 11:34Vooral de wraps…….
ReagerenJan16 maart 2018 om 11:38Dankuwel voor de snelle reacties. Ik wacht het even af, hopelijk is het morgen weer mooi bruin ;).
Ik heb ook een foto gemaakt, zou u daar iets aan hebben? Op dit moment kamp ik met het probleem dat de foto te groot is om te uploaden, maar daar zou ik eventueel iets aan kunnen doen
ReagerenJohn (moderator)
16 maart 2018 om 11:41Je kunt de foto uploaden….
ReagerenJan16 maart 2018 om 11:46Excuses, niet de meest frisse foto’s 😉
ReagerenJohn (moderator)
16 maart 2018 om 11:48Dat is gegarandeerd van de wraps met de rucola. geen zorgen over maken
ReagerenJan16 maart 2018 om 11:49Dankuwel! Ik schrok een beetje en dacht dat het zwart was. U bent ook van mening dat dit toch echt een groene kleur is, en niet zwart (dus bloed erin)?
Hartstikke bedankt voor de snelle reactie!
ReagerenJohn (moderator)
16 maart 2018 om 11:52Het is groen van de rucola. Van bloed is daar niks in te zien
ReagerenJohn (moderator)
16 maart 2018 om 11:56Je moet altijd bedenken dat de ontlasting altijd kleurt van wat je eet en drinkt. Eet je groente dan wordt de ontlasting lichter en soms wat groenig. Eet je dropjes of pure chocolade dan wordt de ontlasting heel donker… Als ontlasting kleurt van bloed, dat is het echt zwart…maar daar horen dan nagenoeg altijd ook nog andere klachten bij
ReagerenJan16 maart 2018 om 12:02Dankuwel voor de wijze woorden! Welke klachten hoor dan daar bij als ik vragen mag? Ik las iets over darmproblemen dus ik neem aan buikkrampen e.d.?
ReagerenJohn (moderator)
16 maart 2018 om 12:04In ieder geval buikkrampen of behoorlijke buikpijn
ReagerenJan16 maart 2018 om 12:10Dat klinkt logisch inderdaad. Ik ga even goed letter op mijn voeding de komende dagen en in ieder geval de stress verminderen om mijn ontlasting iets meer een geheel te vormen.
Fijn weekend!
ReagerenJohn (moderator)
16 maart 2018 om 12:11Ook voor jou een fijn weekend !
Reageren