Zoeken Vraag het forum

lichtere kleur ontlasting na galblaas verwijdering

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Lisa

Na mijn galblaasverwijdering, wisselt de kleur van ontlasting nogal. Zo donker als vroeger (beetje chocolade kleur), is het nog maar zelden. Het is echt een stuk lichter geworden. Het is niet ontkleurd maar op sommige dagen wel nog lichter dan pindakaas. Is dat herkenbaar?

8 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat is een normaal verschijnsel.

Reageren
    Dennis

Ja ik ook.. ook heel vet. Maar heb ook een acute pancreatitis gehad. Is de kans groot dat dat terug is ookal waren de bloedwaarden voor de alvleesklier en lever goed ??

Reageren
    John (moderator)

Niet erg waarschijnlijk als de bloedwaarden goed zijn

Reageren
    Margo

Veel last van jeuk en prikkelingen galblaas reeds 20 jaar verwijderd. Heeft er nog iemand deze verschijnselen.Neem hiervoor questran dat geeft veel verbetering

Reageren
    Piekeraar

Is dit forum nog actief ? Ik heb eem vraag

Reageren
    maxx

Bij mij is de galblaas  6 jaar geleden verwijderd heb niks anders dan klachten sindsdien ,voorheen alleen periodieke galkolieken maar die heb ik sinds een maand na de operatie nu chronisch alleen iets korter. Die rare gele oker kleurige ontlasting heb ik ook nog steeds ,olieachtig van dun tot dunne brei .Het hele stofwisseling systeem is sindsdien om zeep.

Alleen maar buikklachten sindsdien terwijl ik voor de operatie nog nooit een krampje had en een platte afgetrainde buik. Nu een wrak met een skippybal als buik met verder een slank lichaam.

Kijk uit met “Questran” als je nog steeds galkoliekpijnen hebt want dit is een galbinder en als je gal niet in orde is kan je nog steeds steentjes aan maken in de lever en galwegen en Questran zal dit  verergeren.

Sinds 2017 zijn ze zeer terughoudend met het te snel verwijderen van de galblaas alleen als deze onstoken is geweest en/of er een direct gevaar is voor de pancreatis zullen ze hem nu verwijderen.

Ik ben helaas een van de pechvogels die nog even eind 2016 is overgehaald.

Vergeet de woorden van waarnemend chirug nooit.. “Ow die jassen we er even uit.”

Reageren
    Boops

Ik was ook even ongerust over de gelige kleur van mijn stoelgang en het rommelen in mijn buikje maar blijkt normaal te zijn na een galblaasverwijdering

Reageren
    Angelique

Ik ben op 2 mei 2024 geopereerd en is mijn galblaas verwijderd. (in 2014 een Gastric bypass gehad) Sindsdien op de plaats of bij mijn lever, steeds naar gevoel. Geen pijn, maar het voelt niet lekker. Steeds afwisselende kleur ontlasting en hoe lichter, hoe vetter. Lever eaarden schommelen heel erg. Moet morgen weer prikken en als het dan te hoog is ben ik benieuwd wat ze gaan doen.

Reageren
Reageer op: lichtere kleur ontlasting na galblaas verwijdering
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.