- SB, 259 september 2017 om 20:28
Dit is niet een vraag. Maar ik wou graag mijn buikpijn verhaal delen hier. Misschien dat er mensen zijn die hetzelfde hebben en graag ervaringen van anderen willen horen.
In april 2010 begon de hele ellende qua buikpijn. Ik had elke dag wel buikpijn. Geen pijn als in ‘help ik ga dood’, maar hele irritante zeurende buikpijn. Na een tijdje toch naar de dokter gegaan. Die wilde mij naar de mdl arts doorverwijzen. De arts wilde graag een darmonderzoek doen, ook omdat in 2009 bekend werd dat ik een hele lage vitamine b12 had. Dus wilde ze kijken of dat een verband had met elkaar. Maar niks uitgekomen. Een paar weken later een maagonderzoek gehad waar ook niks uit was gekomen. En ook uit de lactose intolerantietest kwam niks. Ondertussen ook bloedgeprikt op vanalles, en alleen de ontstekingswaarden waren wat te hoog maar ze konden niet verklaren waardoor dat kwam. Sinds 2010 heb ik, geloof ik, 6 uitstrijkjes gehad(bij de huisarts) voor o.a. soa’s, schimmels en baarmoederhalskanker. Maar ook daar kwam niks uit(gelukkig). Mijn baarmoedermond bloedde wel snel maar waarom wisten ze ook niet. Uiteindelijk wilden ze mij naar een psycholoog sturen maar ik voelde mij daardoor nogal beledigd dus ben ik niet gegaan. Mijn eigen huisarts denkt aan PDS, wat goed zou kunnen. Nu 7 jaar later heb ik nog meer last van mijn buik. Heb elke dag buikpijn(kramp, zeurende pijn, steken), maagklachten zoals dyspepsie en maagzuur, constant een opgeblazen harde buik, winderigheid en opboeren en vaak diarree. De klachten beginnen ’s avonds bij mij erger te worden. Door dit alles heb ik sneller paniekaanvallen en hyperventilatie.
Veel mensen nemen PDS niet serieus maar deze aandoening kan echt heel erg je leven belemmeren.
Zijn er hier mensen die dezelfde klachten hebben? En tips zijn altijd welkom natuurlijk.
1 reactieReagerenCatootje10 september 2017 om 08:06Naast de medische weg zou je de natuurgeneeskundige weg kunnen bewandelen. Bij maagzuurproblemen spelen, naast voeding -teveel snelle suikers – ook tekorten in je lichaam, zoals magnesium, zink, vitamine B en D en carnosine. Belangrijk om ook te zorgen voor meer complexe koolhydraten, voldoende eiwitten en gezonde vetten als omega 3. Bij B12 beter ook het hele B-complex slikken omdat de B-familie samenwerkt.
Als je misschien weinig vlees eet kom je eerder stoffen tekort als lysine, carnitine, taurine, carnosine, chroom, zink, ijzer en vitamine B12. Een zelfgemaakte bottenbouillon is een weldaad voor je darmen, vanwege het collageen en andere stoffen die erin zitten.
Ook zorgen voor een gezonde darmflora met prebiotica en probiotica. Oplosbare vezels als psyllium, inuline en appelvezels kunnen hierbij goed werken.
Veel mensen hebben ook een schommelende bloedsuikerspiegel, wat kan leiden tot klachten als angsten, slapeloosheid enz. Paniekaanvallen kunnen daarom ook samenhangen met je voeding en bepaalde tekorten. Ook stoffen als histamine en tyramine (kaas, zuurdesem, eieren)Â in de voeding kunnen klachten geven. Ben in het verleden van mijn angsten afgekomen door onder andere de kaas te laten staan.
Mocht je de pil gebruiken dan is het misschien goed om te weten dat dat ook klachten kan geven en zorgt voor de onttrekking van allerlei voedingsstoffen aan je lichaam.
Je zou op natuurgeneeskundig gebied eens kunnen laten uitzoeken wat jouw lichaam nodig heeft. Niet in plaats van medische zorg.
Reageren