Zoeken Vraag het forum

misselijk

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Rens

Hoi,ik heb al 2 weken last van misselijkheid of brandend maagzuur ik neem dan ook 1 of 2 rennie per dag alleen als ik het voel dat ik het moet gebruiken. maar gisteren precies 24 uur geleden voelde ik me super misselijk en heb ik die dag alleen 1 broodje gegeten en een half cola blikje. toen ik ging slapen vorlde ik me nog steeds zo misselijk en toen ik wakker werd was het gevoel niet weg. nu 24 uur later heb ik het gevoel dat er iets in mijn slokdarm zit al de hele dag en ik heb vandaag maar een paar hapjes fruit en een paar happen beschuit met jam op. ik heb soms pijn in mijn borst. wat heb ik ik kan niet eten en ik heb nog niet overgegeven. ik ben 16 btw.

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als je zo weinig eet, zal het ook niet beter gaan worden. En dan gebruik je ook nog verkeerde dingen als je al last van je maag hebt. Cola….

Je moet toch proberen, om zeker 3 x per dag iets te eten. Frisdranken en koffie vermijden.

Voor je maagklachten zou je eigenlijk wel naar de huisarts moeten gaan. Rennie gaat hier op den duur niet meer bij helpen.

Reageren
    Rens

Dankje maar de cola dronk ik gisteren toen ik me nog goed voelde. dankje voor t advies maar ik ben vorige week naar de dokter gegaan ze zij wat gebruik je voor brandend maagzuur ik zij rennie en ze kwam er verder niet op terug. dankje voor het antwoorden ik probeer 3x per dag te eten ook al is t moeiliijk als het voelt alsof er iets in mijn slokdarm vast zit en ik misselijk ben. thx

Reageren
    Catootje

Belangrijk is om te zorgen voor complexe koolhydraten, voldoende eiwitten, gezonde vetten en voldoende vezels. Beter iets van yoghurt dan beschuit met jam. En beter een kopje thee. Bij maagzuurproblemen spelen ook vaak tekorten, zoals magnesium, vitamine B en D en carnosine.

Reageren
Reageer op: misselijk
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.