- Wim R31 juli 2017 om 13:27
Beste mensen,
Al langere tijd (soms wat meer dan anders) heb ik last van een soort gruis in mijn ontlasting. Dat merk ik dan vooral bij het afvegen omdat het voelt alsof er zand tussen zit.
Maar het zijn geen harde stukjes. Ik wil het proberen uit te leggen; je hebt toch wel eens dat er een soort velletje van een tomaat oid bij je ontlasting zit, wat gewoon niet geheel verteerd is?
Nou, dat en dan veel kleiner en veel meer. Het zijn echt gewoon kleine velletjes, soms wat harder, meestal vrij zacht van een millimeter en best veel.Ik ben wel al een paar maanden geleden met normaal eten (was er onregelmatig/overdag niets/avond vet en veel) in meer vezelrijk voedsel op normale tijden en een maand geleden gestopt met roken.
Dit deed ik allemaal omdat ik toch wel een beetje last van mijn buik had.
Veel borrelen rechts boven net onder mijn ribben en moeilijk kunnen ontlasten. Dat is nog steeds niet geweldig hoor overigens.Ik ben een tijdje terug naar de dokter geweest met ook wat anders en dit werd toen een beetje een ondergeschoven kindje. Ik heb hem althans verteld van het borrelen en enigszins onregelmatige ontlasting. Ik heb wel iets gekregen om mijn ontlasting dunner te maken.
Al met al is het nog redelijk hetzelfde en begint dat “gruis” mij best op te vallen.
Ik ben pal voor mijn vakantie en mijn eigen dokter is op vakantie nu. Als ik naar een ander ga, kan het toch niet direct opgelost worden en loop ik mijzelf de hele vakantie zorgen te maken. Dat doe ik nu toch al, maar vrees dat hij een testje laat doen en ik daar mijzelf zorgen om ga maken ook.
Moeilijk verhaal eigenlijk he?Afijn, om nog een beetje normale vakantie te kunnen hebben en mijn kinderen een vrolijke pappa te laten hebben, meende ik hier te vragen of ik er iets aan kan doen?
Alvast bedankt!
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
31 juli 2017 om 18:41Stoppen met roken, andere eetgewoonten, kunnen wel invloed op je spijsvertering hebben. Ik zie er ook niet meteen een probleem eerlijk gezegd. Je spijsvertering zal moeten aanpassen, vooral door het stoppen met roken en ander voedsel dat wordt aangeboden. Zorg ervoor, dat je 2 liter per dag drinkt, en ga lekker met de kids op vakantie. Als je er na de vakantie nog last van hebt, kun je dan altijd nog even naar de huisarts gaan. Ik denk in ieder geval niet dat je je er zorgen over moet maken.
ReagerenWim R1 augustus 2017 om 23:29Hartelijk dank Tandoor.
Inderdaad, drinken was ik vergeten te zeggen, maar dat doe ik al een paar maanden ja, zo’n twee tot 2,5 liter per dag.
Ik ben gewoon wat overdreven bang omdat er meer dingen tegelijk aan de hand zijn; pijn in zij bij diep inademen bijvoorbeeld en dat borrelen.
Het zin allemaal dingen die me bezig houden en waar ik wakker van lig; daar wordt je ook niet gezonder van uiteindelijk 😉Nogmaals mijn dank!
ReagerenNatasxha8 oktober 2022 om 11:44Probeer eens een natuurarts. Andere visie.
Reageren