Zoeken Vraag het forum

Zwarte diarree

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • mens

Hallo mensen ,
    ik ben 16 jaar en was vandaag me de tering in geschrokken , ik was naar de wc en had ook een hele zwarte diarree achter gelaten, geen bloed derbij maar het was echt erg zwart en het stonk naar spinazie terwijl ik geen spinazie eet, dit is het 1e overkomen in mijn leven , ik kreeg door apotheek een poeder dat ik moest mengen met water etc om mijn ontlasting zachter te maken maar uiteindelijk gaf het mij denk ik de hele zwarte diarree , het medicijn heet ,

Metamucil 3,4g Ispaghula Husk Anhydricum per sachet , poeder voor orale suspensie, suikervrij, ik wil weten of het hierdoor komt of dat het door een interne bloeding komt, want ik gebruikte hiervoor een ander medicijn dat zout bevatte en ik had nooit zwarte ontlasting daardoor gekregen maar een normale , ik wil weten of het daaraan ligt

9 reacties
    Reageren
    mens

Ik heb dat metamucil deze 4 dagen veel gebruikt, het bevat vezels en ijzer denk ik, ik wil weten of ik me zorgen moet maken?

Reageren
    Mens

En heb trouwens een ijzer tablet genomen gister

Reageren
    John (moderator)

En heb trouwens een ijzer tablet genomen gister   Dan hoef je je niet te verwonderen over de zwarte kleur.  Dat staat ook in de bijsluiter…

Reageren
    mens

Ja maak me zorgen dat het misschien een interne bloeding is in mijn buik, ik heb geen kramp of buikpijn of iets, maar ik maak me zorgen ben bang derover

Reageren
    mens

en had ook een week ofzo niet gepoept

Reageren
    John (moderator)

Als je nou eens in de bijsluiter van de ijzerpillen kijkt, zie je dat daar ook in staan. Je maakt je dus zorgen over niks

Reageren
    mens

dus het is niks ergs?

Ik heb geen klachten in mijn buik , en voor dat ijzer tablet , had ik nooit zwarte ontlasting gehad , dus het ligt inderdaad daaraan zoals je zei ik ga het niet meer gebruiken

Reageren
    John (moderator)

Als je de pillen nodig hebt, moet je ze gebruiken. Dat de ontlasting daar zwart van wordt is verder geen probleem

Reageren
    Mens

Dankjewel voor het informeren tandor
    ik zal even paar dagen kijken of ik nog steeds zwarte ontlasting heb, zo ja dan maak ik even afspraak bij de huisarts , zo niet dan gebruik ik even de tabletten af en toe

Reageren
Reageer op: Zwarte diarree
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.