Zoeken Vraag het forum

Leeg gevoel/honger

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anne

Hallo,

Ik heb een constant hongergevoel en heb dit al ruim een jaar, ik heb een endoscopie gedaan waaruit bleek dat ik een middenrif breuk heb en dat er daardoor galzuur in mijn maag komt. Ik heb toen zantac gekregen maar dat hielp niet, de dokter gelooft niet dat het door het galzuur komt en zegt dat het PDS is (prikkelbare darm syndroom) ik weet niet wat ik moet geloven, ik heb verder geen klachten, alleen honger/leeg gevoel in de maag, moe, af en toe diaree en ik ben 10kilo aangekomen (ookal eet ik hetzelfde als voorheen) ook heb ik geen lindworm of een bacterie, heeft iemand enige idee wat dit kan zijn? Of is er iemand dat last had van galzuur en er medicijnen voor heeft gekregen die hielpen?

Alvast bedankt

Groetjes Anne

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat er dan toch iets aan de breuk gedaan zou moeten worden. Is er ook een  bloedonderzoek gedaan, waarbij naar leverwaarden, schildklierwaarden en bloedsuikerspiegel is gekeken?

Reageren
    Anne

Ze zeggen dat ze een middenrifbreuk niet kunnen repareren, mijn leverwaarden hadden eerst een kleine afwijking maar zijn nu weer normaal, ook mijn bloedsuiker was goed en ijzer iets te laag maar niks om me zorgen over te maken..

Reageren
    John (moderator)

Een middenrifbreuk kan wel degelijk operatief hersteld worden als er veel klachten door worden veroorzaakt.

https://www.ziekenhuis.nl/behandelingen/a/antirefluxoperatie/item751

Reageren
    Tatjana

hoi

Ik heb het nu al bijna 5 jaar,  elke dag ontzettende honger. Is mijn maag leeg dat doet hij ontzettend pijn! Ze kunnen niets vinden in de maag, alles was in orde maar mijn honger wordt steeds erger.

Ik eet soms al elk uur, eet ik niet krijg ik een heel flauw gevoel in mijn hoofd en doet mijn nek ontzettend pijn. Eet ik niets, ga ik van mijn stokje.

K heb wel nog maar een halve schildklier, die ook niet stabiel te krijgen is.

Ik wil er ook graag vanaf want elke dag is overleven zo

Reageren
    Catootje

Kom nu wat tegen over je schildklier. Aan beschadiging of bij jou maar een halve schildklier, doe je niet zoveel. Wel kan je met hulp zorgen dat het restant in evenwicht komt. Denk aan juiste voedingsstoffen, zoals jodium, selenium en koper. Denk ook aan onderliggende problematiek als oestrogeendominantie en insulineresistentie. Niet simpel voor doe het zelven. Echt deskundig advies bij vragen. Artsen hebben meer verstand van symptomen dus eerder een natuurgenezer. Op Natuurdietisten meer info over het hele plaatje bij schildklierklachten en de natuurlijke aanpak.

Reageren
    Gert

Ik heb op moment steeds last van een leeg gevoel in de buik geen buikpijn Weet niet wat het is normale stoelgang.Na stoelgang wel jeuk rondom de anus en soms een schreinend gevoel dat is vervelend.Ik behandeld dat met aloëvera.Helpt wel maar bij elke keer weer insmeren.De dokter zei eerst aambeien toen een schimmel en op het laast maden op moment weet ik niet meer iemand een idee hier over?

Reageren
    PietCarlos

Ik heb begrepen dat een middenrifbreuk sowieso een hongergevoel op kan wekken. Om de een of andere reden zorgt dit bij mij ervoor dat ik vooral in de avond en nacht continu honger heb, zelfs als ik net gegeten heb. Ik ben al letterlijk jaren aan het vechten tegen dit gevoel. Ben dus vrijwel niets aangekomen, .aar het laatste jaar is het erger geworden. Recent is de middenrifbreuk vastgesteld.

Ik heb begrepen dat een osteopaat soms interessante resultaten kan boeken. Ik ben van plan dit de komende maand te proberen. Allicht is dat een optie.

Reageren
Reageer op: Leeg gevoel/honger
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.