- Jarne9 juli 2017 om 20:56
Hallo
Ik heb hierover nog geen topic gevonden dus begin ik er zelf maar eentje. Ik ben om te beginnen redelikl bang om allerlei ernstige ziektes te krijgen, ook al ben ik nog maar 19 jaar (en een man). 3 dagen geleden las ik per toeval iets over darmkanker en de symptomen ervan, ik begon deze te reflecteren op mezelf maar er was geen enkel symptoom dat overeen kwam maar ik besloot er toch eens op te letten. Ik ga normaal om de 2-3 dagen naar het grote toilet. De volgende ochtend toen ik opstond wou ik naar het toilet gaan om mezelf te bewijzen dat alles in orde was, ik had plotseling last van dunnere ontlasting dus ik begon al paniekerig te worden. Ik had nog wat opgezocht en besloot nog af te wachten, de volgende dag opnieuw geprobeerd terwijl ik niet moest, toen kwam er een hele kleine hoeveelheid uit, te vergelijken met een kerstomaat. Qua kleur, zachtheid,… ziet het er allemaal goed uit. Het enige wat me zorgen baart is dat ik daarnaast ook veel lucht in mijn darmen heb en bijgevolg ook veel winden moet laten. Echter heb ik dit alleen als ik er op let, en het feit dat er slechts een kleine hoeveelheid uit komt. Dit kan misschien zijn omdat ik nooit gewend ben om elke dag te gaan of omdat ik mezelf forceer of te gefocust ben erop.
Alleszins probeer ik via dit forum enige geruststelling te vinden of raad te krijgen zodat ik niet weer voor de 10e keer in 3 weken bij mijn huisdokter moet aankloppen voor allerlei belachelijke klachtjes.
Bedankt om dit te lezen alvast.
Jarne
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
9 juli 2017 om 23:26Echter heb ik dit alleen als ik er op let, en het feit dat er slechts een kleine hoeveelheid uit komt. Dit kan misschien zijn omdat ik nooit gewend ben om elke dag te gaan of omdat ik mezelf forceer of te gefocust ben erop. Â In deze zinnen staat dus het antwoord. Niet op letten dus
Je veroorzaakt de stress en spanningen zo zelf.
3 dagen geleden las ik per toeval iets over darmkanker en de symptomen ervan, ik begon deze te reflecteren op mezelf maar er was geen enkel symptoom dat overeen kwam maar ik besloot er toch eens op te letten.Â
Er was dus helemaal niks aan de hand en ook geen enkele reden om daarop te gaan letten. En dat puur en alleen maar omdat je iets had gelezen
ReagerenCatootje11 juli 2017 om 08:46Als je niet elke dag ontlasting hebt, zachte ontlasting hebt, lucht in je darmen hebt, kan dat een te maken hebben met je voeding en bepaalde tekorten in je lichaam. Veel mensen eten teveel snelle suikers en te weinig eiwitten, gezonde vetten en voldoende vezels. We eten vaak ook teveel brood. Voor je stoelgang zijn ook oplosbare vezels, zoals appelvezels en psyllium goed. Zo ben ik zelf tevreden over Colon Clean, dat de darmpassage helpt te verbeteren. Daarnaast gebruik ik ook lijnzaad. Soms kunnen ook probiotica helpen om je darmflora te verbeteren. Zo is een vitamine D-tekort een risicofactor voor het ontstaan van darmkanker.
Angst en stress gaan zich vastzetten in je lichaam, wat dus ongunstig is voor je gezondheid en samen met een optelsom van andere factoren het risico op ziektes kan vergroten. Als je goed voor je lichaam zorgt is de kans op darmkanker of andere ziektes kleiner.
Reageren