Zoeken Vraag het forum

misselijkheid

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • anoniem

Hallo,

Al een aantal jaren ben ik chronisch vermoeid en sinds de zomer eigenlijk continu misselijk, ik ben 19 jaar, niet zwanger, maar werk wel in de zorg.
    Hiervoor loop ik ook bij de internist en zijn al heel wat dingen uitgesloten:
    -gluten intolerantie
    -IBD (crohn, collitis ulcera)
    -cardiale aandoeningen
    -helicobacter pylori
    -vitamine B12 tekort
    -het verdere bloedbeeld is goed met soms ergens een hele lichte verhoging/verlaging maar dit is volgens de internist geen aanwijzing voor aandoeningen of reden tot verder onderzoek.

Het enige wat nog gedaan gaat worden is een CT scan om te kijken of de afwijking op een thoraxfoto te maken heeft met een ontsteking in een lymfeknoop. Verder kan er uiteindelijk alleen nog een endoscopie gemaakt worden. Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn of hoe ik van de misselijkheid af kom? Wat mij opvalt is dat de misselijkheid erger wordt bij warmer weer, maar vooral ook tijdens het douchen/ in bad gaan.

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Weet je waar de afwijking te zien was? Op welke plek?

Reageren
    anoniem

De afwijking was te zien in het aortapulmonale venster. Om uit te sluiten dat het een cardiale achtergrond had (ook vanwege een wat hogere rusthartslag en een wat lagere T top in het rust ECG) is er een echo en een inspannings ECG gemaakt, maar deze waren gelukkig goed.

Reageren
    John (moderator)

Als de afwijking op de thoraxfoto bekend is, waarom zou er dan nog gekeken moeten worden naar een lymfeknoop? Daar ontgaat mij de logica van.

Maar eens even de CT scan afwachten dan.

Reageren
    anoniem

Op de thoraxfoto is een afwijking te zien, maar is de oorzaak nog niet duidelijk. Dit kon te maken hebben met een hartafwijking, een vergrote lymfeknoop of misschien gewoon simpelweg een ander bloedvat of structuur die meestal niet te zien is maar bij mij wel doordat ik vrij tenger gebouwd ben. Een hartafwijking is dus uitgesloten, maar omdat ik om de 2 weken ziek ben en al jaren vermoeid gaan ze nu toch kijken of het een vergrote lymfeknoop is.

Heeft u misschien een verklaring waarom de misselijkheid erger wordt bij warm weer of met name bij het douchen/ in bad gaan?

Reageren
    John (moderator)

Dat zou met de vochtverdeling in het lichaam te maken kunnen hebben. Drink je voldoende? Was je bloeddruk ook in orde?

Reageren
    anoniem

Over het algemeen drink ik voldoende, al moet ik wel snel plassen na het drinken. (diabetes is uitgesloten).

Mijn bloeddruk is eigenlijk altijd goed, dacht rond de 125/82

Reageren
    John (moderator)

Dan toch maar eens even de CT scan afwachten

Reageren
Reageer op: misselijkheid
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.