- anoniem26 december 2016 om 16:02
Hallo,
Al een aantal jaren ben ik chronisch vermoeid en sinds de zomer eigenlijk continu misselijk, ik ben 19 jaar, niet zwanger, maar werk wel in de zorg.
Hiervoor loop ik ook bij de internist en zijn al heel wat dingen uitgesloten:
-gluten intolerantie
-IBD (crohn, collitis ulcera)
-cardiale aandoeningen
-helicobacter pylori
-vitamine B12 tekort
-het verdere bloedbeeld is goed met soms ergens een hele lichte verhoging/verlaging maar dit is volgens de internist geen aanwijzing voor aandoeningen of reden tot verder onderzoek.Het enige wat nog gedaan gaat worden is een CT scan om te kijken of de afwijking op een thoraxfoto te maken heeft met een ontsteking in een lymfeknoop. Verder kan er uiteindelijk alleen nog een endoscopie gemaakt worden. Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn of hoe ik van de misselijkheid af kom? Wat mij opvalt is dat de misselijkheid erger wordt bij warmer weer, maar vooral ook tijdens het douchen/ in bad gaan.
7 reactiesReagerenJohn (moderator)
26 december 2016 om 19:02Weet je waar de afwijking te zien was? Op welke plek?
Reagerenanoniem27 december 2016 om 15:06De afwijking was te zien in het aortapulmonale venster. Om uit te sluiten dat het een cardiale achtergrond had (ook vanwege een wat hogere rusthartslag en een wat lagere T top in het rust ECG) is er een echo en een inspannings ECG gemaakt, maar deze waren gelukkig goed.
ReagerenJohn (moderator)
27 december 2016 om 15:26Als de afwijking op de thoraxfoto bekend is, waarom zou er dan nog gekeken moeten worden naar een lymfeknoop? Daar ontgaat mij de logica van.
Maar eens even de CT scan afwachten dan.
Reagerenanoniem27 december 2016 om 16:20Op de thoraxfoto is een afwijking te zien, maar is de oorzaak nog niet duidelijk. Dit kon te maken hebben met een hartafwijking, een vergrote lymfeknoop of misschien gewoon simpelweg een ander bloedvat of structuur die meestal niet te zien is maar bij mij wel doordat ik vrij tenger gebouwd ben. Een hartafwijking is dus uitgesloten, maar omdat ik om de 2 weken ziek ben en al jaren vermoeid gaan ze nu toch kijken of het een vergrote lymfeknoop is.
Heeft u misschien een verklaring waarom de misselijkheid erger wordt bij warm weer of met name bij het douchen/ in bad gaan?
ReagerenJohn (moderator)
27 december 2016 om 16:41Dat zou met de vochtverdeling in het lichaam te maken kunnen hebben. Drink je voldoende? Was je bloeddruk ook in orde?
Reagerenanoniem27 december 2016 om 16:59Over het algemeen drink ik voldoende, al moet ik wel snel plassen na het drinken. (diabetes is uitgesloten).
Mijn bloeddruk is eigenlijk altijd goed, dacht rond de 125/82
ReagerenJohn (moderator)
27 december 2016 om 18:23Dan toch maar eens even de CT scan afwachten
Reageren