- Anoniem22 juni 2016 om 17:25
Goedendag,
Ik zou graag wat meer informatie willen over chlamydia pneumoniae.
Ik heb mij hierop laten testen en de igG was 56,2 terwijl de maximumwaarde 22 is.
Mijn dokter wilt mij hier niet voor behandelen want volgens hem hadden ze dit in eerste instantie niet moeten testen? Dit terwijl ik wel degelijk problemen heb ivm deze ziekte. Mijn vraag is dan ook: mag mijn dokter dit wettelijk weigeren terwijl er wetenschappelijk bewijs is dat ik deze ziekte heb?! En moet ik me hier gewoon bij neerleggen of moet ik naar een andere arts? Ik kan niet begrijpen hoe mijn dokter hier zo kortzichtig overheen kan gaan.. Op het internet lees ik dat het zelfs dodelijk kan zijn onbehandeld.. Hij heeft me naar huis gestuurd met een paar oploszakjes om het slijm te verdunnen. Kan iemand mij hierbij helpen? Verder ben ik ook positief getest op Lyme dmv Melissa ltt maar volgens hem was dit geen geldige test?
7 reactiesReagerenJohn (moderator)
22 juni 2016 om 17:42Wat heb je, waar en waarom laten testen? Welke klachten had of heb je?
Dat je IgG verhoogd is, is geen bewijs voor de aanwezigheid voor de Chlamydia Pneumoniae… Als deze verder geen luchtweginfecties of longontsteking veroorzaakt is een behandeling ook niet nodig.Wat de lyme test betreft: De Melisa ltt is inderdaad geen betrouwbare test. Doorgaans doorgevoerd door een net zo onbetrouwbaar laboratorium.
Misschien is je huisarts helemaal niet zo kortzichtig als jij denkt
ReagerenAnoniem22 juni 2016 om 17:50Maar waarom zijn deze waarden dan zo hoog? Dat moet toch iets betekenen?
Reageren
En ik heb constant last van men keel en om de 3 minuten zit men keel helemaal vol slijm en ik kan het bijna niet ophoesten.. Dit is echt zeer irritant.. Ik heb hier nu al meer dan een jaar last van en wat ik me toch ook wel afvraag ben u ’tandor’ 1 persoon of hoe zit dat want u antwoord overal op 😀Anoniem22 juni 2016 om 17:51Hier dan nog bij te vermelden dat ik Pas 20 ben
ReagerenAnoniem22 juni 2016 om 17:53Oja en verder heb ik ook allemaal bolletjes in men keel achterin? En op de plaats waar men amandelen verwijderd zijn zijn nu ook allemaal bolletjes op volgens mijn huisarts heeft iedereen dat?
ReagerenJohn (moderator)
22 juni 2016 om 18:08Dat je IgG verhoogd is, wil niet meer zeggen dat er antistof is aangemaakt omdat er een virus of bacterie actief is in je lichaam. Dat kan een verkoudheidsvirus zijn, of bijvoorbeeld een virale of bacteriële luchtweginfectie. Maar dat kan dus echt van alles zijn.
Chlamydia pneumoniae is geen aandoening of een ziekte. Het is een bacterie die dus een luchtweginfectie of een longenontsteking zou kunnen veroorzaken. Het is daarnaast een algemeen veel voorkomende bacterie die doorgaans geen problemen veroorzaakt. Geen reden dus om daar zo panisch over te doen. Ook geen reden om daar een behandeling voor in te zetten als er geen specifieke klachten zijn. En die heb je dus ook niet. Bolletjes achter in de keel zijn een vrij algemeen voorkomend verschijnsel.Ik ben Tandor en dus inderdaad 1 persoon.
ReagerenJessica28 april 2024 om 21:32Goeien avond.
Nou ik kan je vertellen.
Mijn man is doodziek.
Door die bacteriën.
Dood en doodmoe.
Lichamelijk gewoon uit geput.
Kortademig noem et maar op.
Deze bacteriën zijn in zijn bloed gevonden.
Antibiotica helpt niet… het is echt geen pretje….I
ReagerenKaat18 mei 2025 om 14:25Ik ben na eer dan 10jaar pas gediagnosticeerd met Chlam Pneum.
Reageren
Het begon bij mij zoals Anoniem omschreef: Hele vage klachten van hoest en luchtpijp irritatie…10 jaar later: zo goed als constant in bed, totaal niet functioneel, medisch afgekeurd. Inderdaad heel kortzichtig van je huisarts.
Er is behandeling voor. Check buehner protocol. Antibiotica ook.