- Anoniem28 maart 2016 om 20:41
Hallo,
Ik heb 3 maanden lang een hoestje gehad zo nu en dan, met soms hoestaanvallen. Nu dacht ik daar niet meteen wat achter maar nu dat het 2weken geleden een stuk erger is geworden ben ik toch naar de huisarts gegaan. Zij heeft mijn longen gecontroleerd en dag erna een longonderzoek bij me gedaan.
Hier kwam vervolgens eruit dat ik astma heb.Nu moet ik morgen mijn pompjes ophalen etc. Maar nu is het zo dat ik ineens sinds 2 dagen bijna nauwelijks meer hoest, en ook een stuk weiniger piep bij het ademen.
Is het mogelijk dat door een goede verkoudheid het als astma kan worden aangezien?
Bij voorbaat dank
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
28 maart 2016 om 20:47Dat is niet erg waarschijnlijk. Maar astma hoeft niet perse 24 uur dag in dag uit aanwezig te zijn.
ReagerenAnoniem28 maart 2016 om 20:57Dus die testen zijn vrij accuraat?
Vondt het een beetje gek door dat ik in een ding blaas een paar keer en vervolgens na het inhaleren van een pompje hierop kan worden gezegd ik astma heb. Ik ben een roker al jaren lang (wel nog jong 22jaar) dus dan zou ik denken dat pompje zoiezo mijn longen zou verbeteren aangezien ik een roker ben.
Heb er verder geen verstand van, gewoon een gedachte.
ReagerenJohn (moderator)
28 maart 2016 om 21:12Een longfunctietest is toch wel accuraat en duidelijk genoeg.
Zo’n pompje helpt niet tegen of bij rokenMaar je snapt natuurlijk wel dat wanneer je astma hebt, het beter is om niet te roken.
Reageren