- Anoniem16 april 2015 om 20:24
Allereerst wil ik even zeggen dat dit niets ernstigs is hoor, de klachen ook niet, alleen vervelend.
Ik ben Marlies, 18 jaar, en af en toe rook ik eens een sigaretje. Naar mijn eigen weten kan dat niet veel kwaad, want dat is niet af en toe per dag, maar af en toe in een aantal weken tijd. Normaal rook ik niet over mijn longen, maar sinds ik dat een keer wel heb geprobeerd en daarbij mijn longen denk ik teveel belast heb (te veel rook in een keer inhaleren en zo), heb ik bij het inademen steeds last van druk in mijn borstkas, ik denk in m’n longen. Het is niet altijd zo, maar wel vaak, vooral bij diep inademen, en dit kan best vervelend zijn. Het voelt alsof ik erg verkouden ben, maar dan zonder de traditionele verkoudheidssymptomen als slijm, keelpijn, volle neus, vol hoofd, hoesten etc. Ik heb nergens last van, alleen de druk op de borst.
Ik vroeg me af of mijn klachten van de sigaret zouden kunnen komen, of een andere waarschijnlijkere oorzaak zouden kunnen hebben, en op wat voor een termijn dit over gaat. En vooral hoe ik dat termijn kan verkorten en de klachten kan verminderen… Ik heb geprobeerd op te zoeken over stoombadjes en zo, maar heb niet veel gevonden, omdat de meeste longklachten veel erger zijn.
Herkent iemand dit, heeft iemand tips?
1 reactieReagerenJohn (moderator)
16 april 2015 om 20:46Het lijkt me niet erg voor de hand liggend dat het door het roken komt. maar het is wel een vreemde klacht. Misschien toch maar eens naar de huisarts.
Reageren