- Anoniem18 december 2013 om 00:03
Ik ben een meisje van 18 jaar. Al een paar jaar heb ik last van mijn longen, meestal is het gewoon het gevoeĺ alsof mijn zuurstof niet zuiver is ( alsof ik heel de tijd vuile lucht inadem). Ik heb al een hele resem testen achter de rug, aangezien ik hier echt last van heb. Op een paar longontstekingen na heb ik niets serieus gehad. Bij de laatste testen hebben ze ook niets gevonden. De laatste tijd heb ik er wel meer en meer last van. Meestal het gevoel dat ik vuile lucht inadem ( waardoor ik soms begin te hyperventileren) maar ook van plotse pijnscheuten in mijn longen. Ze zijn heel pijnlijk en komen plots op, het maakt niet uit wat ik aan het doen ben, of ik lig of sta, de pijnscheut kan er plots zijn. Het is een heel raar gevoel. Eerst lijkt het alsof er iets tussen mijn long en mijn borstbeen zit waardoor ik niet voldoende kan ademen. Daardoor adem ik wat dieper in en dit wordt meestal gevolgd door die fameuze pijnscheut.. Is er iemand die mij kan helpen?
1 reactieReagerenTandor118 december 2013 om 15:12De klachten die je beschrijft lijken op hyperventilatie klachten. Het is echter niet uit te sluiten dat ook de gewezen longontsteking de klachten veroorzaakt. Ga naar de huisarts en laat je longen en luchtwegen even controleren. Een andere mogelijkheid is een maagprobleem. Als je regelmatig reflux hebt kan dat ook vergelijkbare klachten veroorzaken.Overleg dat met de huisarts.
Reageren