Zoeken Vraag het forum

Sterke plotselinge pijnscheuten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik ben een meisje van 18 jaar. Al een paar jaar heb ik last van mijn longen, meestal is het gewoon het gevoeĺ alsof mijn zuurstof niet zuiver is ( alsof ik heel de tijd vuile lucht inadem). Ik heb al een hele resem testen achter de rug, aangezien ik hier echt last van heb. Op een paar longontstekingen na heb ik niets serieus gehad. Bij de laatste testen hebben ze ook niets gevonden. De laatste tijd heb ik er wel meer en meer last van. Meestal het gevoel dat ik vuile lucht inadem ( waardoor ik soms begin te hyperventileren) maar ook van plotse pijnscheuten in mijn longen. Ze zijn heel pijnlijk en komen plots op, het maakt niet uit wat ik aan het doen ben, of ik lig of sta, de pijnscheut kan er plots zijn. Het is een heel raar gevoel. Eerst lijkt het alsof er iets tussen mijn long en mijn borstbeen zit waardoor ik niet voldoende kan ademen. Daardoor adem ik wat dieper in en dit wordt meestal gevolgd door die fameuze pijnscheut.. Is er iemand die mij kan helpen?

1 reactie
    Reageren
    Tandor1

De klachten die je beschrijft lijken op hyperventilatie klachten. Het is echter niet uit te sluiten dat ook de gewezen longontsteking de klachten veroorzaakt. Ga naar de huisarts en laat je longen en luchtwegen even controleren. Een andere mogelijkheid is een maagprobleem. Als je regelmatig reflux hebt kan dat ook vergelijkbare klachten veroorzaken.Overleg dat met de huisarts.

Reageren
Reageer op: Sterke plotselinge pijnscheuten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

4 min leestijd

Striae tijdens de zwangerschap: wanneer, voorkomen en welke crème helpt?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.