ik zelf heb copd, ben nu sinds twee weken gestopt met roken, overdag gaat het wel goed, maar als ik naar bed ga dan word ik binnen een uur wakker en dan zit ik naar lucht te happen, maakt me erg angstig, durf dan niet meer naar bed te gaan,ook als ik dan mijn pompje neem gaat het niet over, nu heb ik thuis nog tabletten voor te kalmeren, als ik daar een van neem dan gaat het weer en slaap dan door als ik geen lucht krijg dan kan ik niet goed door ademen, dan stokt en trilt mijn adem, kunt U mij vertellen waar door dat komt, heeft het soms iets te maken met hyperventilatie.
groetjes sjaak
Ik denk wel dat het te maken heeft met spanning. Deze is waarschijnlijk ontstaan doordat je bent gestopt met roken.Overigens is dat laatste zeker zeer verstandig, omdat roken met COPD een heel slechte combi is!.Ik denk dat het zker beter gaat na enige tijd, wanner je er aan went niet meer te roken.Tussentijds kun je dan tijdelijk ter ondersteuning wel af en toe een kalmeringstablet nemen. Sterkte en succes met het volhouden met roken te stoppen.
Met vriendelijke groet
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!