Hoe erg is het als je een dosis seretide te veel neemt kort nadat je er al 1 had genomen.
Ik heb zojuist een extra inhalatie gedaan omdat ik vergeten was dat ik er al 1 had genomen.
Ik moet er 2 per dag nemen, maar vergeet er vaak 1 omdat ik denk dat ik er al 1 heb genomen of (zojuist voor de 1e keer) neem ik er 1 te veel.
Ook heb ik salbutamol voorgeschreven gekregen voor als ik het echt benauwd heb, maar daar wil ook graag van weten of het kan nadat ik een dosis seretide heb genomen, uiteraard niet erg kort erna maar soms neem ik de seretide te laat en dan krijg ik het alsnog benauwd is het dan oke om salbutamol te nemen.
Overige informatie: ik heb sinds kort pas astma(lichte astma volgens de huisarts assistente) en kan mischien binnekort(2maanden nog) al stoppen als het beter gaat.
Wat u moet doen als u meer van SERETIDE heeft gebruikt dan u zou mogen?
Het is belangrijk dat u de Diskus volgens de instructies gebruikt. Wanneer u per ongeluk een hogere dosis inhaleert dan aanbevolen, vertel het uw arts of apotheker. U kunt merken dat u een snellere hartslag heeft dan normaal, en dat u zich beverig voelt. U kunt ook hoofdpijn, spierzwakte en gewrichtspijn hebben. Wanneer u echter gedurende lange tijd hogere doses hebt gebruikt, moet u uw arts of apotheker om advies vragen. Omdat hoge doseringen Seretide de hoeveelheid steroïdhormonen, die door de bijnier worden geproduceerd, kan verminderen.
Ik moet nu dus contact opnemen met m'n huisarts?
Gaat dat niet een beetje te ver? het is de 1e keer dat het me overkomt dat ik perongeluk te veel neem.
ik heb trouwens wel een warm hoofd en een stijve nek gekregen, weet niet of dit toeval is?
Ik heb familieleden die al hun hele leven astma hebben en ook wel eens een dosis te veel hebben genomen.
Er is hen niets slechts overkomen daardoor, ik twijfel niet over de inhoud ik twijfel om de dokter wakker te bellen diep in de nacht, vertellen zal ik wel doen, is dit echt zo'n sterk medicijn, 1x fout en dan gelijk de dokter wakker bellen?