Hallo allemaal,
Vorige week kwam mijn man op de HAP na koorts, benauwdheid en pijn in linker achterkant rug en borst bij inademen.
Na een foto & ct scan te hebben gemaakt zagen ze geen typisch beeld voor een longontsteking.
Naar huis gestuurd met anti biotica (amoxicilline) maar dat ging helaas mis. Benauwdheid nam toe en toen hebben ze hem ook echt opgenomen.
Zuurstof waardes zijn nooit lager dan 94% geweest.
Daarna volgde meerdere scans/foto’s en bloedonderzoeken waar geen duidelijkheid uitkwam. Op dinsdag hebben ze een drain geplaatst waar tot nu toe 1400ML vocht is uitgekomen. Geen pus. Licht oranje/ gele doorzichtige vloeistof.
De kweken komen continu terug met geen bacterie groei. Zowel ook het bloed. Hij voelt zich wel beter dan vorige week. Zit momenteel nog steeds aan de amoxicilline.
Ik maak me ergens enorm zorgen omdat ik bang ben dat ze hem aankomende week naar huis sturen zonder enige duidelijkheid. Dit ook aangezien hij voor ‘het beeld’ wel vooruitgaat nu.
Zijn D-Dimeer was 1550 maar een longembolie is uitgesloten door 2 keer een ct contrast te doen.
Ontstekingswaarde was op de dag van opname 87 en 3 dagen geleden 77.
Mijn man klaagde al wel enige weken over de pijn op de borst en rug bij inademen. Maar dacht dat dit door een spier kwam.
Hebben jullie enige ideeen? Is dit iets wat vaker kan voorkomen zonder enige bacterie of virusinfectie?
Groetjes
D
Daar kan niemand je zo antwoord op geven. Dat is een vraag voor de behandelend arts
Dat snap ik. Maar als zelfs de behandelend arts in het ziekenhuis er na een week niks op weet te antwoorden. Daardoor ben ik opzoek naar soort gelijke verhalen of iets dergelijks.
Vergeten te vermelden. Me man is een gezonde 33-jarige man. Zonder enige voor geschiedenis van een medische aandoening.
Misschien komt er dan nog een antwoord...
Vraagje: Is de nierfunctie ook gecontroleerd en ook de alvleesklier?