Goedendag,
Ik zit in het buitenland, nog ruim een week. Een arts bezoeken zie ik totaal niet zitten vanwege de taal. Dus hopelijk vind ik hier wat geruststelling.
Al een maand ben ik niet fit. Begon met koorts 40.5 gr. Daarna verkouden; hoesten en snotterig. Daarna keel en oor klachten die bleven, intussen ontstond een pijnlijke plek op mijn ribben, aan m’n rechter zij en rechts van m’n borstbeen. Ik vroeg mijn huisarts via een econsult wat ik er mee kon; ademhalen en hoesten waren nl pijnlijk. T ging nog wel. Reactie was; waarschijnlijk door het hoesten overbelast. Neem de pijn stilling nog maar door die je voor je oren nam (4x of 2 pcm en 3x of 50 mg diclofenac) ik had ondertussen. meer COVID testen gedaan die waren negatief.
En zo vertrok ik op vakantie in zuid eu. Sinds maandag snotter ik weer en hoesten.
De pijn is inmiddels zo erg dat kleine stukjes lopen nog kan, langer doet te veel pijn omdat ik kortademig word.
Hoesten is niet te verdragen en op m’n zij liggen al helemaal niet. Op bed van m’n rug van m’n naar m’n goede zij draaien lukt amper door de pijn.
Kortom; continue pijn, de pijnstillers verzachten enig sinds.
Het helpt ook een beetje als ik moet hoesten, en ik maak mezelf heel lang en buig iets naar achteren en dan wat tegen druk geven op de pijnlijke plek. De pijn is flink toe genomen, ik hoest inmiddels ook weer meer (hoest groen slijm op)
Ik heb zelf inmiddels op Google gekeken iets wat ik nooit doe maar aangezien de pijn zo ondraaglijk kan zijn en ik niet weet hoe ik bij een dokter moet komen toch maar gedaan om uit te zoeken of ik toch ondanks alles hier een arts moet opzoeken. Ik kom 2 dingen tegen waar ik me heel erg in herken, syndroom van Tietze, en longvliesontsteking. Een reisgenoot zegt; je kan ook je ribben kneuzen van het hoesten, maar in mijn beleving heb ik echt niet zo veel gehoest dat dat het geval zou zijn, en het ontstond terwijl ik in de auto zat, in een periode dat k weinig meer hoestten.
Iemand een zinnige reactie? Ik kom over 11 dagen weer in Nederland.
Hoi,
Als ik jou was,zou ik toch naar een dokter gaan om te laten controleren of je geen longontsteking of andere luchtwegproblemen hebt, zou er in elk geval geen 11 dagen mee doorlopen!
Wat je reisgenoot zegt,kan idd.Je kunt zo zelfs een rib breken.
Maar je kunt ook door veel hoesten een rib vast hebben zitten aan je rugkant,waardoor die op een een zenuw drukt wat vreselijke uitstralingpijn aan de borstkant kan geven.
Hier kan een fysiotherapeut je vanaf helpen door je ribben weer los te maken.
Dan kun ook makkelijker ademen en hoesten omdat je longen meer ruimte hebben als je borstkas weer vrij kan uitzetten.
Groetjes Suzan
Je zou toch een nieuwe corona test moeten doen en naar een dokter gaan. Gekneusde ribben is een mogelijkheid. Dat kan bij 1-2 x hoesten ontstaan maar ook verrekte ademhalingsspieren. Je zou ook een longenontsteking kunnen hebben... Daarom dus beter een arts opzoeken.
Bleh, ingewikkeld.
Ik tob al zo lang met verkoudheid/griep. Heb 29/30/1/4 januari getest die waren negatief.
Hier een arts zoeken vind ik sowieso lastig want men spreekt hier geen van alle een woord Engels.
En naja heb het gevoel dat mijn reisgenoten het allemaal maar overdreven vinden.
Soms gaat het iets beter maar, met name na de pcm+diclofenac. Maar die zijn nu uit gewerkt dus dan doet t weer zeer.
Zou t liefst terug vliegen, zodat ik naar m’n eigen huisarts kan gaan. Of een e consult maar dat zal weinig uithalen zo op afstand.
De testen zijn 3 weken geleden. Je zou inmiddels natuurlijk wel corona kunnen hebben opgelopen. Een E-consult zal zo idd niets uithalen.